Overwegingen aanschaf NN

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 14.01.2019 - 19:34  ·  #61
Ik zag deze auto ook op marktplaats, en daar staat de km stand bij: 295000. Aardige boodschap, maar geen dealbreaker.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 14.01.2019 - 20:40  ·  #62
Quote door yes996

Toen ik hem bestelde was het nog de vraag of hij nog met een 2.5T zou komen. Mocht hij met een viercilinder zijn gekomen dan had ik hem niet afgenomen indertijd. Bleek een van de laatsten te zijn die geleverd is. Dat had ik afgesproken met de dealer. Jammer genoeg was wel dat ik daardoor niet het nieuwe moderne type daschbord heb met het navigatiesysteem wat jaarlijks gratis te updaten is. Nu zit ik met dat ge emmer met die cd's. Zeer lastig met een beladen auto in het buitenland. Maar, ik ben nog steeds ape blij met mijn 2.5T. (na chippen 265 pk)
De laatste der Mohikanen dus, en nog eerste eigenaar ook, dan ben je wel een baas. :)
Sensus navigatie kwam volgens mij pas in MY 2012. Je hebt wel het grotere Volvo logo op de grille toch? Die van mij heeft überhaupt geen navigatie en is een van de laatste 2.0, gebouwd in september 2010 (MY 2011) en pas verkocht in februari 2011, want wie wil er nou een V70 met 145 pk zonder turbo :P
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 15.01.2019 - 19:00  ·  #63
Ik dacht dat bij de oceanrace versie alle opties er in zitten. Als je de radio aanzet en er komt direkt de zender in beeld dan is het denk ik base audio?
En een navigatie achteraf inbouwen gaat denk ik ook niet lukken? Of het hele dashboard moet er uit en een andere er in....
Deze versie heeft ook geen elektrische klep, niet zo erg, maar was wel een leuke gadget geweest.
Paar kleine minpuntjes
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 16.01.2019 - 16:38  ·  #64
Ik heb er een nachtje over geslapen en de ocean race (zie link eerder) gaat het niet worden. Auto reed goed, stond er netjes bij, was niks op aan te merken. Maar de hele context van meerdere kilometerstanden en geen boekjes en de vrij lage prijs hebben de doorslag gegeven. Misschien is het het " voak ben i te bange" maar ik verwacht dat er iets is met die auto, schade gehad, omgekat, dus dat durf ik niet aan. Maar los hiervan is een 2.5T wel een hele fijne uitvoering! Hij is aan alle kanten beter dan mijn huidige V70, maar aan de andere kant ook niet zo enorm veel beter dan de mijne, die er ook boven gemiddeld goed bij staat. Dus de keus zou dan ook zijn op basis van de leeftijd en km stand en de keuze om er LPG in te hangen. Dat ga ik met mijn V70 niet meer doen..... Had ik meteen moeten doen na aankoop, maar ja iets met een koe en een kont.
Ik heb ook gereden met een 2009 MB C180 station, daar zit dan een 1.6 4 pitter in met kompressor. Op zich een hele fijne auto, alleen de beleving van de motor is nul! Als je gas geeft gaat hij harder, dat is het. Dan is een 5 cylinder echt heel veel leuker en geeft heel veel meer beleving. En het stuur is te veel bekrachtigd, je merkt bijna niet dat het een achterwielaandrijver is, gemiste kans!
Aan de andere kant is de mercedes wel zo'n € 500 goedkoper (wb/brandstof) op jaarbasis in mijn geval, dus dat zou de overweging zijn. Al met al gaat er op korte termijn niks veranderen hier.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 16.01.2019 - 17:14  ·  #65
Je zou inderdaad verwachten dat een Ocean Race wat "meer" opties had...
Afgelezen kmstand en meerdere kmstanden aanwezig, ik snap je beredenering.
Waarom niet tijdens een proefrit een aankoopkeuring gedaan dan had je bijv. schade of iets dergelijks kunnen ontdekken en of het bijv. een omgekatte wagen zou kunnen zijn en de comp. laten uitlezen. De vraagprijs is inderdaad aan de lage kant, gemiddeld zijn ze 4-5000 duurder of meer maar ligt dan ook aan de extra opties denk ik.
Stel dat er achterstallig onderhoud zou zijn wat ong. 2000 zou kosten, dan is deze nog niet te duur toch... dan houd je nog geld over voor een gasinstallatie.

..maar kaal is ie wel ja
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 16.01.2019 - 19:57  ·  #66
Quote door Walterj

Ik dacht dat bij de oceanrace versie alle opties er in zitten. Als je de radio aanzet en er komt direkt de zender in beeld dan is het denk ik base audio?
En een navigatie achteraf inbouwen gaat denk ik ook niet lukken? Of het hele dashboard moet er uit en een andere er in....
Deze versie heeft ook geen elektrische klep, niet zo erg, maar was wel een leuke gadget geweest.
Paar kleine minpuntjes

Dat is heel typisch voor nieuw in Zweden geleverde auto's, daar waren zelfs op de Summum al die zaken optioneel. Ik heb een V70 Momentum uit Zweden, met basis audio, handbediende achterklep en geen navigatie. Maar wel xenon, extra heater, stoelverwarming voor en achter, dakrails, onderkant (onder de portieren) in kleur gespoten, chromen sierstrips rond de ramen en in het interieur, "watch dial" klokken en nog een paar dingetjes die in NL weer optioneel waren.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 09:14  ·  #67
Ik bedacht me nog wat anders over deze ocean race. Hii stond op keurige conti banden, maar dat was wel maat 205/50-17, en volgens mij is de officiele maat 225/55-17, dus dan trekt hij inderdaad erg goed op en remt hij hij ook als een malle.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 15:47  ·  #68
Staat er één op MP met lpg
...maar wat een vraagprijs

https://link.marktplaats.nl/m1364923862
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 16:24  ·  #69
Wat je van de bestuurders stoel kunt zien, is dat echt hoe hij er naar nog geen ton uitziet ?
Mijn stoel zag er een stuk beter uit en die had al 150dkm op de teller, maar was wel donkergrijs
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 16:27  ·  #70
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 16:28  ·  #71
Die prijs! Niet normaal.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 16:41  ·  #72
Quote door Walterj

Ik bedacht me nog wat anders over deze ocean race. Hii stond op keurige conti banden, maar dat was wel maat 205/50-17, en volgens mij is de officiele maat 225/55-17, dus dan trekt hij inderdaad erg goed op en remt hij hij ook als een malle.

Zijn het soms winterbanden? Want daar heb ik speciaal 205/60-16 banden voor laten monteren, die worden voor de ecodiesel (D2) gespecificeerd dus die maat kan best mits de velg niet breder is dan pakweg 7J wat bij de 16" velg het geval is. Een wat minder brede band geeft namelijk meer grip op natte of gladde weg, want meer druk; brede banden zijn voornamelijk voor de looks en bij warm droog weer remt het beter. De zomerset heeft 225/55-17 wat conform de spec is voor de "hogere" versies.

Die Ocean Race op mp is belachelijk geprijsd, als dat mijn budget was, dan gaf ik mijn geld liever uit aan deze en liet 'm naar LPG ombouwen:
https://www.viabovag.nl/auto/v…at-r6dt26p
3.2 liter zescilinder, dan ben je King of the Road 8-) (maar evengoed een behoorlijke bak met geld)

Zelfs officiële Volvodealers hebben door dat er enorme vraag is naar vijfcilinders, dus die importeren ze tegenwoordig zelf uit Zweden: https://www.buitenweg.nl/occasion/Volvo/TS890V/18
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 17:00  ·  #73
Dat zijn XC70 AWD diesel prijzen :-)
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 17:22  ·  #74
Als ik eerlijk ben,
De prijs is belachelijk, zelfs voor die prijs.

Het blijft een 2.5 uit 2008
Geen navi
Geen radar
Stoelen zijn na de km stand wel erg doorzit. (Zou hem eerder 250000 geven op de stoelen)

Kortom, een heel hoge prijs voor een “kale” auto.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 19.01.2019 - 20:26  ·  #75
Ik zag een 2.5T met lpg, die moest nog binnen komen bji de dealer in leeuwarden, 3 ton, voor €8500, maar die is al weer weg..... ik blijf rustig rondkijken, komt er vast wel eentje weer voorbij. Alleen de ocean race versie moet ik maar vergeten, ik dacht dat dat de full options versie was, maar het is alleen de kleur, speciaal stiksel in de stoelen, en wat extra badges.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0