Panne in de Ardeche

 
 
 
 
 
MB1983
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Barendrecht
Leeftijd: 40
Berichten: 69
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 11.07.2018 - 11:35  ·  #31
Ik heb tijdens mijn vorige trip met de S60 naar Fins Lapland ook een kortlopende buitenland-verzekering afgesloten bij Interpolis.
Tijdens het telefoongesprek werd er alleen op gewezen dat mocht er repatriëring nodig zijn de auto aantoonbaar goed onderhouden moest zijn.
Deelname aan een 'barrelrace' werd dan bijvoorbeeld niet vergoed..
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 11.07.2018 - 13:55  ·  #32
Het is zeker aan te raden,om de polisvoorwaarden van elke verzekering goed te lezen,en te doorgronden.
Ik doe dat altijd binnen de herroepingstermijn bij het afsluiten van een nieuwe verzekering,en bij tussentijdse wijzigingen in de polisvoorwaarden.

Gelukkig kan TS verder met zijn vakantie,wens hem nog een prettige reis toe.
Knalgas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 56
Berichten: 115
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 11.07.2018 - 16:34  ·  #33
Bedankt voor alle prettige reiswensen. Dat is heel fijn om te lezen.
Mooi ook dat er een nuttige discussie is ontstaan over diverse polisvoorwaarden. Goed om stil bij te staan voordat je aan een lange rit begint. Door alle ‘paniek’ hier was ik zelfs vergeten dat ik een reisverzekering had afgesloten die ook nog eens veel dekt. Kunt u zich voorstellen hoe bevrijdend dat voelt zodra die voor je aan het werk gaan?
Enfin, we hebben vandaag weer een prachtige dag beleefd en ik kan iedereen deze streek aanraden. (Ruoms, Ardech). Franse groeten van ma femme en mij.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 11.07.2018 - 23:05  ·  #34
Quote

ik kan iedereen deze streek aanraden. (Ruoms, Ardech)


De "braadpan van Frankrijk".
Inderdaad een prachtige streek, het kan er ook best warm zijn. Ik heb daar al meerdere vakanties doorgebracht met 2 V70's waarvan de airco het liet afweten.....

Ik heb ze al genoemd, Les Cascades du Sautadet bij La Roque sur Cèze, die moet je gezien hebben. Prachtige natuurschoon en heerlijk om te zwemmen.

Veel plezier deze vakantie!
Knalgas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 56
Berichten: 115
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 12.07.2018 - 18:26  ·  #35
Quote door Steve


Ik heb ze al genoemd, Les Cascades du Sautadet bij La Roque sur Cèze, die moet je gezien hebben. Prachtige natuurschoon en heerlijk om te zwemmen.

Veel plezier deze vakantie!


Daar zitten we ongeveer een uur vandaan. Bedankt voor de tip.
Morgen gaan we met de sportieve voiture naar Alés. Tip van de taxichauffeuse. En komend weekend is het feest. (14-7 franse feestdag en op 15-7 WK)
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 12.07.2018 - 20:21  ·  #36
Quote door Steve

.... Les Cascades du Sautadet bij La Roque sur Cèze, die moet je gezien hebben. Prachtige natuurschoon en heerlijk om te zwemmen.



Idd, prachtig. Zwemmen is er wel officieel verboden wegens te gevaarlijk (niet dat veel mensen zich daar iets van aantrekken).
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 12.07.2018 - 22:46  ·  #37
Quote

Zwemmen is er wel officieel verboden wegens te gevaarlijk (niet dat veel mensen zich daar iets van aantrekken).


Net er voorbij is dat absoluut geen probleem.
Bij de erbij gelegen camping, hoe kan het ook anders dan Cascades genoemd, is daar dan ook erg weinig van te merken.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 09:41  ·  #38
Ook maar de meeste uitgebreide dekking van de anwb genomen. Just in case..
Geeft me toch een prettig gevoel.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 10:20  ·  #39
Deze hele discussie heeft mij doen besluiten om na de vakantie toch maar een taxatie te laten uitvoeren.
Omdat ik dit jaar in NL blijf met de caravan maakt dat weinig uit, maar een taxatie geeft meer zekerheid bij schade en uiteraard ook in voornoemde pech in het buitenland.

Nu nog een voordelige taxateur vinden die erkend is door de verzekering.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 10:23  ·  #40
Quote door Musicus
De hoogte van reparatiekosten is geen reden voor repatriëring.


Enerzijds begrijpelijk, maar ook wel tricky hoor, deze regel. Ik heb al eens bekenden gehad die een offerte van 2.300 euro kregen voor werkzaamheden waarbij duidelijk was dat ze keihard genaaid werden. Garage speelde het 'binnen 48u gerepareerd'-spelletje met de ANWB heel slim, ten koste van de bekenden. ANWB stelde 'reparatie kan, pech van het bedrag, geen vervangend vervoer'. Uiteindelijk alternatief geregeld en de auto in NL voor een fractie van het bedrag laten repareren.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 10:52  ·  #41
Als je alle kleine lettertjes gaat lezen durf je soms bijna niet meer ver van huis te gaan... Na onze vakantie vorig jaar zat de schrik er best wel even goed in moet eerlijk bekennen wat dat aangaat.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 11:02  ·  #42
Wat een gezeik hè. Goede discussie hoor, voor mij ook een eye opener. Maar als ze 4 eeuwen geleden met dit soort geneuzel rekening hadden moeten houden waren ze nooit naar de andere kant van de wereld gereisd met hun galjoenen. Het zou je toch zowat de reislust ontnemen, want ook de uitgebreide dekkingen hebben kleine lettertjes. OK, nou ben ik op zich best in staat om verzekeringsvoorwaarden in detail door te nemen en te begrijpen, maar er zin in hebben is wat anders. En er zullen evenzoveel mensen zijn die bijv. leesmoeilijkheden hebben (anderstaligen, dyslexie etc) die daar niet zo 1-2-3 toe in staat zijn. OK, die kunnen zich laten voorlichten, maar dat kost ook allemaal geld en de verzekeraar zelf kan je ook niet geloven op z'n blauwe ogen.
Wél ben ik er door schade en schande achtergekomen dat het hier in Spanje zin heeft om (bijna) jaarlijks met frisse tegenzin je auto- en andere verzekeringen te herzien, want je kunt met overstappen en onderhandelen letterlijk honderden euro's per jaar besparen. Al is maar even kijken door zo'n vergelijkingswebsite in te vullen. Een verzekeraar die een goede keus was toen je net je rijbewijs haalde, hoeft dat een paar jaar later echt niet meer te zijn.
In mijn geval wisselde ik van auto (naar mijn V70 toe, goede keus :-) ) en moest bij mijn toenmalige verzekeraar (waar ik al 8 jaar bij zat, zonder schades) het dubbele betalen tov mijn vorige auto. Ik ben toen overgestapt en heb voor veel minder geld bij een andere verzekeraar een uitgebreidere dekking gekregen (met hagelschade, aanrijding wilde dieren etc etc wat ik allemaal bij mijn vorige WA+ verzekering niet had).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 11:16  ·  #43
een goede oplossing:
Al dit soort (niet-verplichte) verzekeringen overboord gooien. Het geld wat je hiermee bespaard in een potje stoppen en bij calamiteiten gewoon zelf betalen.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 11:40  ·  #44
Quote door ohz274

een goede oplossing:
Al dit soort (niet-verplichte) verzekeringen overboord gooien. Het geld wat je hiermee bespaard in een potje stoppen en bij calamiteiten gewoon zelf betalen.


Als ik dat gedaan had dan hadden wij een veel groter probleem gehad afgelopen jaar...

We hadden dermate veel bagage mee dat het vliegtuig geen optie was dus we moesten sowieso een auto hebben om al onze spullen incl. onszelf vanaf Italië weer thuis te krijgen.

Ik was godsgelukkig dat we verzekerd waren bij de ANWB en we zijn echt goed geholpen. Anders hadden we in Italië zelf een auto moeten regelen waarmee we naar Nederland konden rijden en we hadden ook zelf moeten zorgen dat de auto weer terug zou komen naar Italië... Van die kosten kan je heel wat jaren een reisverzekering betalen hoor ;-) En daar komt bij, we spreken beide geen woord Italiaans dus ik had werkelijk niet geweten hoe we het dan hadden moeten klaren.

Een verzekering sluit je af met de gedachte hem nooit te hoeven gebruiken, in beginsel is dus elke verzekering weg gegooid geld... Maar als je het dan een keer nodig bent ben je blij dat je die verzekering toch hebt...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 13.07.2018 - 12:04  ·  #45
ik heb (helaas) ook nog steeds de anwb-verzekering. Ik ben eigenlijk nog zoekende naar een goede on-demand-pechhulp, maar de recensies die ik hierover lees zijn niet zo lovend.
Het ligt er ook een beetje aan hoe oud je auto is, in welke conditie en hoe handig je zelf bent. En natuurlijk niet te vergeten: Wel of geen vrouw en kinderen bij je.
Al die keren dat ik de anwb nodig heb gehad waren grieplige dingen, oftewel gemakkelijk te voorkomen (lege tank), oftewel zelf op te lossen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0