Panne in de Ardeche

 
 
 
 
 
Knalgas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 56
Berichten: 115
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 16:30  ·  #1
4km voor het zicht van de haven de melding ‘geen oliedruk, stop de auto zsm’. Aan de kant gezet. Olieboel aan de kant waar de distriebutieriem zit. Als je tussen de riem en het remvloeistofreservoir doorkijkt zie je allemaal olie. Oliepijlstok is droog. 1 liter olie bijgevuld, poosje gewacht en op hoop van zegen de camping bereikt.

Zal er een keerring lek zijn?
Ik moest de auto kilometers lang door slingerende bergwegen rijden.

En is het wijs om de motor weer te vullen en naar de dichtstbijzijnde garage te rijden?

Het gaat om de 2.4t uit 2001
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 16:37  ·  #2
Ik vermoed een keerring van de vvt.

Ik zou hem niet meer starten, olie zeikt er waarschijnlijk uit?

Zat dus écht te weinig olie in, anders krijg je die melding niet, in jouw type zit nog geen peilsensor.

Succes met herstel, maar ik denk dat het beter is dat je de auto naar NL laat bergen, ben je lid vd anwb?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 16:39  ·  #3
Bij mij was het de nokkenas keerring.

Makkelijk te zien als je ff de zwarte kap loshaalt.
Is trouwens zelfde model (motor) wat jij ook hebt.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 17:18  ·  #4
Hee Knalgas, dat is kl#$%&*te vakantie te beginnen zo!
Hoop dat je wel nog een paar goede weken heb! Sterkt met herstel maar probeer even goed te genieten!!

Succes!
Knalgas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 56
Berichten: 115
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 17:28  ·  #5
Dank je wel, mannen.

Ik bedacht me net toen ik tot rust was gekomen dat ik een reisverzekering bij Interpolis heb. Zojuist gebeld en de auto wordt maandag opgehaald voor inspectie. Als de reparatie niet binnen 2 dagen uitgevoerd kan worden dan krijgen we een leenauto. Alles weer geregeld. Fjne vakantie voor wie gaat. We zitten nu lekker aan een koud pilsje.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 18:19  ·  #6
Top geregeld.
Die verzekering heb ik ook bij interpolis
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 19:46  ·  #7
Altijd mooi voor dit soort zaken, zo'n verzekering. Niet druk maken, het is vakantie.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 19:56  ·  #8
Gelukkig kun je de vakantie gewoon voortzetten.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 07.07.2018 - 22:54  ·  #9
Ik ben heel benieuwd of ze kans zien dit binnen 2 dagen te fixen in Frankrijk. Hopelijk gaat ie naar een Volvo-dealer, want algemene garages in Frankrijk hebben weinig ervaring met Volvo's.

En o ja, de ANWB (Interpolis) wil bij noodzakelijke repatriëring nog wel eens proberen er onderuit te komen door te roepen dat de dagwaarde van de auto lager is dan de transportkosten. Mocht je dat over komen: leg je er niet bij neer, maar geef aan dat er altijd goed- en recent onderhoud is gepleegd (als dat natuurlijk ook zo is) en dat de auto in goede staat is.

Sterkte gewenst en een goede vakantie!
jan45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zevenbergen
Leeftijd: 79
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 08.07.2018 - 01:17  ·  #10
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, ik heb mijn halve leven deze auto"s terug gehaald en kan je verzekeren dat auto"s terugkomen die geen stuiver meer waard zijn. Een Nederlandse auto in het buitenland zomaar achterlaten is het stomste dat men kan doen, tenzij men tot in lengte van dagen wegenbelasting wil betalen voor dat voertuig.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 08.07.2018 - 12:10  ·  #11
@jan45,
Waar ik die wijsheid vandaan haal? Uit mijn eigen ervaring. Toen ik 1,5 jaar geleden in Frankrijk strandde vanwege een defect gasklephuis, was de reactie van de ANWB dat ze zich gingen beraden of de auto gezien zijn leeftijd en km-stand wel in aanmerking zou komen voor repatriëring.
Ik heb toen aangetoond dat de auto in uitstekende staat van onderhoud was en dat er geen enkele reden was om de auto te laten verschrotten (!) in Frankrijk.
Dat leidde er toe dat ze de auto wel naar Nederland gebracht hebben.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 08.07.2018 - 12:50  ·  #12
Dan was die ANWB medewerker die jou te woord stond,zeker net begonnen,en niet op de hoogte van de regeltjes?
Ik heb een doorlopende reisverzekering,in de polis staat dat mijn voertuig bij schade of defect naar NL wordt gerepatrieerd.
Er wordt met geen woord gerept,over de waarde van het voertuig.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 08.07.2018 - 13:45  ·  #13
Quote door De Don

In de polis staat dat mijn voertuig bij schade of defect naar NL wordt gerepatrieerd.
Er wordt met geen woord gerept,over de waarde van het voertuig.


Ik heb net eens gekeken op de site van de ANWB en dit staat er bij het kopje "repatriëring naar Nederland"

Terugbrengen van jouw voertuig en bagage vanuit het buitenland naar Nederland als jouw auto niet binnen 48 uur (op een eiland 4 dagen) nadat je pech, een ongeval, of diefstal bij ons hebt gemeld én niet voor de terug- of doorreis gerepareerd kan worden. De hoogte van reparatiekosten is geen reden voor repatriëring. Zijn de kosten voor repatriëring hoger dan de restwaarde van het voertuig, dan repatriëren wij niet.

Dit is (tegenwoordig) dus wel degelijk een regel.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 08.07.2018 - 15:13  ·  #14
Inderdaad zo staat het in de voorwaarden. Op basis daarvan heb ik (na die tijd) eens contact opgenomen met de ANWB om na te gaan hoe ze met die regel omgaan. Het antwoord bleef erg vaag.
Daarom overweeg (mede hierom) ik nu mijn auto te laten taxeren, zodat ik een bewijs heb dat de auto het waard is. Zo'n rapport is 2-3 jaar geldig.

Ander voordeel van zo'n rapport: als een ander schade rijdt aan je auto, krijg je meer schade vergoed, omdat het economisch total loss punt dan hoger komt te liggen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Panne in de Ardeche

 · 
Posted: 08.07.2018 - 15:24  ·  #15
Een maatje van me heeft hetzelfde gehad met zijn Ford Mondeo. Automaat in de soep ergens in Frankrijk, auto zou eigenlijk ook niet meer terug naar Nederland gehaald worden. Na een hoop gezeur uiteindelijk toch wel gedaan, met als voorwaarde dat hij de auto ook daadwerkelijk liet repareren.
Uiteindelijk heeft hij er zelf een andere automaatbak onder gehangen en nog een aantal jaar mee gereden (en nu is hij verstandig geworden, want hij heeft nu een XC70 ;))
 
Selected quotes for multi-quoting:   0