parkeersensoren achter van slag

meteen een piep alsof je heel dicht ergens tegen aan staat

 
 
 
 
 
Peter V70 D5
 
Avatar
 
Subject:

parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 10.12.2010 - 21:00  ·  #1
Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of het probleem herkennen.

Ik heb vandaag voor de tweede keer in korte tijd het probleem dat mijn parkeersensoren achter van slag zijn. Als ik de achteruit inschakel, beginnen de sensoren meteen te piepen (ononderbroken) alsof ik ergens heel dicht tegen aan sta.

De eerste keer dat dit voorkwam twee weken geleden, vroor het en dacht ik dat het daaraan lag, maar vandaag vriest het niet dus heb ik geen idee waar het aan kan liggen.

Herkent iemand dit probleem en heb je wellicht een oplossing?

Groet,
Peter
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 10.12.2010 - 22:14  ·  #2
Ik denk dat dit overbodig is om te vragen, maar zijn ze niet bovenmatig vuil?
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 11.12.2010 - 00:36  ·  #3
Ik heb het laatst ook gehad. Precies zelfde probleem. Nadat ik hem even in zijn vrij heb gezet en daarna weer in zijn achterruit deden ze weer goed.
Peetvijf
 
Avatar
 
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 11.12.2010 - 16:25  ·  #4
IK heb een maand of vier geleden ook spontaan het probleem gehad.
Hier was er spraken van een kapotte computer welke ik heb moeten laten vervangen.
Hier heef Volvo wel een gebaar gedaan om 50% van de kosten te vergoeden.

Peter
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 11.12.2010 - 19:17  ·  #5
Heb hetzelfde probleem, zit gelukkig een schakelaar op om hem uit te schakelen.
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 08.01.2011 - 19:42  ·  #6
ik heb het zelfde probleem. Bij het achteruit rijden begint de sensor meteen te piepen alsof ik nog maar 10 cm ruimte heb. soms helpt het om de pook even in de vrij en terug te zetten. het vreemde is echter dat de sensor niet altijd storing heeft. ik kan er tot nu toe nog geen regelmaat in vinden.

grtz

raoul
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 09.01.2011 - 09:07  ·  #7
Hebben veel Volvo's last van, heb het nagevraagt bij de dealer, moet de software nagekeken worden zeggen ze.
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 10.01.2011 - 13:27  ·  #8
De v70 heeft vorige week een grote beurt gehad en de software is helemaal nagekeken. Ze konden niks vinden en stonden zelf ook voor een raadsel. Hun advies was, als het te storend is kun je hem ook uitzetten.... hmmm... de parkeersensor zit er niet voor niks op en dan wil je hem toch ook goed werkend hebben.....

grtz

raoul
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 10.01.2011 - 16:10  ·  #9
Knap advies, zou persoonlijk Volvo Nederland benaderen of dit de normale werk wijze van de dealer is, weet ik zeker dat het heel snel opgelost is.
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: parkeersensoren achter van slag

 · 
Posted: 12.01.2011 - 10:23  ·  #10
Zodra het zich weer voordoet is dat een goed idee.Het gekke is dat hij het op het moment goed doet. Ze hebben wel in de kabbelboom voor de bekabeling van de achterportier een aantal kabels vervangen die waren doorgesleten. (achterruiterwisser had wat kuren). Ik weet niet of dit invloed heeft op de rest van de elektronica achter maar tot nu toe doet hij het weer. Toch bedankt voor het advis

grtz

raoul
Lauran
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Parkeersensor probleem opgelost

 · 
Posted: 10.06.2013 - 21:05  ·  #11
Van tijd tot tijd en onvoorspelbaar gaf het parkeerwaarschuwingssysteem van mijn V70 een constante of intermitterende pieptoon zonder dat er achter de auto iets in de weg stond. Twee rekeningen van € 187,83 later (dealer, sensor vervangen) was het probleem nog niet opgelost. Onderweg naar de garage om mijn beklag te doen viel mij in dat het misschien zou kunnen liggen aan de trekhaakdop. Even later (met de chefmonteur erbij) gecontroleerd en het bleek te kloppen. De trekhaakdop die ik gebruikte was van het type "Golf" (zie internet), wat dikker en beweeglijker op de trekhaak dan andere types. Op de één of andere manier kwam een randje ervan soms net binnen het bereik van één der sensoren. Leuke, dure anekdote!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0