Parrot 3100 geluidskwaliteit

Slechte geluidskwaliteit van ontvangen signaal

 
 
 
 
 
reginald
 
Avatar
 
Subject:

Parrot 3100 geluidskwaliteit

 · 
Posted: 11.01.2009 - 01:56  ·  #1
Ik heb onlangs een parrot bluetooth kit in mijn Volvo V70 (nieuw model) in laten bouwen. De geluidskwaliteit van de ontvangst over de autospeakers is slecht en vervormd. Weet iemand of dit aan de aansluiting kan liggen of aan mijn oudere telefoon (Nokia 6310) met bluetooth versie 1.
klokkie
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot 3100 geluidskwaliteit

 · 
Posted: 11.01.2009 - 11:59  ·  #2
Hallo, ik heb ook een parrot 3100 via mijn originele volvo systeem lopen en de kwaliteit is perfect. Kan idd liggen aan de telefoon. Ik gebruik een Sony ericsson k850i. Misschien kan het helpen om de software in de parrot te updaten.

Kijk daarvoor hier eens:

http://www.parrot.com/usa/support/downloads

Succes.
reginald
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot 3100 geluidskwaliteit

 · 
Posted: 11.01.2009 - 13:25  ·  #3
Ik zal eerst eens ee andere telefoon proberen. Ik zal ook de versie proberen. Bedankt voor de snelle reactie
klokkie
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot 3100 geluidskwaliteit

 · 
Posted: 11.01.2009 - 13:26  ·  #4
Geen probleem. Laat je het resultaat ook weten?

Mvgr, Niels.
reginald
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot 3100 geluidskwaliteit

 · 
Posted: 16.01.2009 - 01:33  ·  #5
Heb inmiddels mijn 10 jaar oude Nokis 6310 aan de wilgen gehangen (snik). Ik heb nu een HTC touch pro, de geluidkwaliteit is iets beter maar nog niet wat het moet zijn. Ik ga morgen de software versie controleren, maar die is volgens mij al vrij nieuw.
Het geluid gaat "clippen" en daardoor vervormen. Ik denk dat het kan liggen aan: Probleem met de voeding, tijdens het gebruik van de 3100 zie ik de display verlichting inzakken met het volume. Dit kan duiden op een slechte voedingsverbinding waarbij het geluid gat vervormen bij hogere volumes. Een tweede oorzaak kan zijn dat het ingangssignaal op de Volvo radio te hoog is of er een andere mismatch is met de connectie.

To be continued!
pp110
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 59
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Parrot 3100 geluidskwaliteit

 · 
Posted: 16.06.2013 - 22:46  ·  #6
hmmm, ik heb in al m'n auto's een Nokia CW-5K, en een zwanenhals micro, en allemaal op een eigen boxje, niet via de radio... en doen het allemaal, zelfs bij m'n Land rover is bellen prima te doen...
zou eerst even een los boxje proberen, denk dat het aan de sync. van je radio met Parrot ligt
 
Selected quotes for multi-quoting:   0