Parrot of aparte usb

 
 
 
 
 
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 17.11.2012 - 16:01  ·  #1
Op het forum al erg veel gelezen over Parrot Mki9200 en aparte usb aansluitingen (met en zonder problemen). Ik heb zelf een HU-803 met RTI navigatie cd-roms en ingebouwde telefoon (auto is uit 2001).

Ik zou graag een parrot carkit en een aparte usb aansluiting in de middenarmsteun willen. Ik lees wel eens dat de mki9200 geluid van de usb niet zo goed is en ik neem aan dat je dan niet op het radio scherm de teksten kunt lezen? Stuurbediening werkt wel?
Mijn idee is een simpele parrot en een aparte usb. Geeft dat het beste resultaat? Ook best veel prijsverschillen tussen usb aansluitingen. Ook in kwaliteit? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast enorm bedankt!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 17.11.2012 - 16:29  ·  #2
Ik heb zelf ook een parrot echter de mki9100 het enige verschil hier tussen is dat de 9200 een micro sd kaart lezer heeft.

Ik vind het geluid niet echt van een top kwaliteit, je hebt een apart scherm waardoor je dus geen informatie op je radio display ziet ook werkt hierbij je stuurbediening niet(hiervoor is wel een oplossing dacht ik).

Een parrot is leuk maar dan zou ik denk ik eerder een grom aanschaffen daar hoor ik hier op het forum goede verhalen over.
Zou haast zeggen kom eens luisteren naar mijn parrot :)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 17.11.2012 - 16:55  ·  #3
Quote door Fiscaal

Geeft dat het beste resultaat? Ook in kwaliteit? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast enorm bedankt!


Ik ben niet ingewijd in alle modellen van Parrot, dus misschien is dit niet het antwoord dat je verwacht maar doe toch een poging.
In mijn V70 zit een origineel ingebouwde telefoon die ik gebruik met een dual card. Daarnaast heeft de vorige eigenaar een Parrot CK 3100 LCD laten inbouwen voor bluetooth gebruik van je mobiele telefoon. Uit reacties van mensen die ik vanuit de auto bel krijg ik te horen dat de geluidskwaliteit via de originele telefoon veel helderder is dan bellen via de Parrot.
Verder zit er een Dension houder in voor gebruik van je I-phone (heb ik dus niet) maar hierop kan ik ook een I-pod plaatsen. Voor weergave moet ik de radio (HU-803) dan op een bepaalde frequentie afstemmen. Nadeel is dat de I-pod geen voeding krijgt via de Dension houder, dit moet weer via een plug in de 12V aansluiting
bluefreefun
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grathem
Leeftijd: 55
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 17.11.2012 - 18:29  ·  #4
De vorige eigenaar van mijn bolide had een Parrot 3200 laten inbouwen. De geluidskwailteit hiervan is minder goed dan via mijn bluetooth oortje (en ook minder dan met de originele telefoon in mijn vorige Volvo), maar zeker niet slecht (meer achtergrond geluid).

De bediening gebeurt volledig vanaf het apparaatje, hier lees je ook de berichten af. Er is geen koppeling met het dashboard.
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 17.11.2012 - 23:32  ·  #5
Bedankt voor jullie reacties. Misschien eerst eens een dual sim kaart halen (kost volgens mij niet zoveel) en dat eens proberen. Stomme vind ik alleen dat als mijn vrouw de auto gebruikt zij ook een dual simkaart moet kopen en we die dan telkens moeten wisselen.

De website van motrade (grom) bekeken en van volvotech. Van volvotech lijkt hetzelfde maar dan duurder. Is de geluidskwaliteit van de apparaten van volvotech ook veel beter of is dat van grom net zo goed?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 18.11.2012 - 13:07  ·  #6
Quote door Fiscaal

Bedankt voor jullie reacties. Misschien eerst eens een dual sim kaart halen (kost volgens mij niet zoveel) en dat eens proberen. Stomme vind ik alleen dat als mijn vrouw de auto gebruikt zij ook een dual simkaart moet kopen en we die dan telkens moeten wisselen.



Let dan wel op dat je een passende sim kaart hebt. hier op dit forum lees ik dat er mensen zijn waarvan de sim kaart niet werkt als men deze heeft geplaatst. Die van mij is al een jaar of 6 a 7 oud en die werkt dus goed.
Advies voor 2e sim kaart: kopieer eerst alle contacten van je 1e sim kaart naar de telefoon, plaats je 2e sim kaart en kopieer dan alle contacten van de telefoon naar je nieuwe sim kaart. Of laat dit doen bij een telefoonwinkel, die hebben daar programmatuur voor.
Wel werkt de ingebouwde telefoon niet zo handig als een parrot. De ingebouwde telefoon geeft het menu weer in het venster van de boordcomputer. Voor kiezen van een contact moet je het nummer intoetsen of via het menu door te lopen je gewenste contact zoeken. Via een Parrot gaat dat heel wat sneller.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Parrot of aparte usb

 · 
Posted: 18.11.2012 - 14:15  ·  #7
Bij aanvraag van een 2e simkaart kun je bij je provider ook aangeven wat voor een auto je hebt.
Ze hebben voor o.a. Volvo een "ouder" type kaart.
Overigens, voice dialing is nog makkelijker. :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0