parrot i.c.m. yatour audio box?

 
 
 
 
 
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 15:01  ·  #1
Het is nog iets voor op de langere termijn, maar ik speel al een tijdje met twee gedachten:


1. Ik wil graag een usb aansluiting op mijn HU803 aansluiten
2. Ik wil graag een bluetooth carkit op mijn HU803 aansluiten

nu heb ik een HU803, icm met premium speakers en een PA300 versterker.

nu weet ik dat een audio box als yatour aan te sluiten is op de cd wisselaar ingang, en dan via de radio en stuur te bedienen is. Ook weet ik van de mogelijkheid daar weer bluetooth aan te koppelen voor je telefoon. Probleem daarvan vind ik echter dat het alleen werkt als de radio op de CD modus staat, en dat is niet altijd zo bij mij.

toen maar eens gekeken naar de oplossingen van parrot e.d. en daar zijn wel mooie systemen te vinden als de MKi9200, maar als ik het goed begrijp, wordt het geluidssignaal dan niet meer versterkt, en is bediening via stuur en radio niet mogelijk. ook vind ik zo'n ding op het dashbord spuuglelijk.

nu heb ik de volgende oplossing bedacht:

ik installeer een Yatour of Grom (wie kan me het verschil duidelijk maken?) voor de muziek,

en vervolgens een simpele parrot carkit voor de telefonie.

volgensmij heb ik dan continu beschikking over mijn carkit, en toch de goede muziekkwaliteit via de usb poort.

mocht ik iets over het hoofdzien, of kun je dit bevestigen? let me know!
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 16:09  ·  #2
De GROM is meen ik iets luxer en ondersteund o.a. ook Flac audio wat kwalitatief beter is dan Mp3.

Overweeg zelf ook om tzt een GROM te installeren maar vraag me af of dat nog lukt nadat ik een PA-300 heb aangesloten op mijn HU-650.

Gebruikt overigens zelf ook een Parrot ( de 3200LS) en dit werkt helemaal prima. Wel moet je even opletten of je een AEM in je auto hebt zitten (zit rechts achter in je kofferbak ruimte achter de bekleding indien aanwezig). Indien dit het geval is, is het het mooiste wanneer je de carkit ook hier op aansluit. Wanneer je dit niet doet zal het PDC signaal bij achteruit rijden worden onderbroken door de carkit indien er wordt getelefoneerd. Tevens dient er door de dealer software te worden ingeladen nadat de carkit op de AEM is aangesloten. Je HU herkent je carkit nu als telefoon. Hierdoor heb je niet meer de universele signaal blokker van de carkit zelf nodig. Dit is wel een hell of a job maar kan je uit ervaring vertellen dat het heeeeel vervelend is als je carkit het PDC signaal onderbreekt.
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 16:20  ·  #3
Ha Jan,

Zie ook mijn vraag van 4 juni jl. onderwerp HU803+Parrot+rti cd (ik weet niet hoe ik zo'n link er in zet). Ik wil ook geen parrot 9200 en de bluetooth module van grom vind ik ook niet handig (bij telefoon eerst op cd zetten oid). Overigens heb ik de parrot en de grom inmiddels thuis liggen. Ik ben niet zo handig en via marktplaats laat ik waarschijnlijk binnenkort de parrot inbouwen (voor € 30) en de grom waarschijnlijk met m'n vader proberen (makkelijkst denk ik in de kofferbak bij de rti-cd). Mocht het gelukt zijn, dan laat ik dat hier weten. Ik heb ook nog een paar anderen klussen (die eigenlijk belangrijker zijn) dus ik weet nog niet wanneer. Overigens heb ik geen pa-300 maar de pa-200 (volgens mij).

Groeten,
Frank
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 16:59  ·  #4
Frank,

ik ben benieuwd naar je ervaringen, als je iets weet lees ik het hier wel!

Groeten en bedankt!
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 14.06.2013 - 12:12  ·  #5
kan iemand mij vertellen welke verloopkabel ik nodig heb om een parrot ck3000 aan te sluiten op mijn HU803 met premium speakers, dolby pro logic, pa 300?

thanks!
darkcreature
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noorden van het land
Leeftijd: 41
Berichten: 56
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Antwoord

 · 
Posted: 02.07.2013 - 23:41  ·  #6
Jan,

Je hebt deze kabel nodig..
Ik heb hetzelfde systeem in de auto..

http://www.kram.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=84958

deze kabels zijn ook in Nederland verkrijgbaar op diverse websites.
kosten rond de 75 euro.. Maar dan ben je wel gelijk in een keer klaar ;-) :D
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 02.07.2013 - 23:59  ·  #7
Yep, dat is de kabel. Ik kwam hem tegen voor 46 euro, maar kan niet meer vinden waar (even Googlen?). Bij Coolblue is de kabel 55 euro inclusief verzenden zag ik net.

Ik heb vorige week een MKI9200 ingebouwd, gaat echt super met deze kabel. Sluit alleen niet de vierpolige stekker uit de 84958 aan op de Parrot Bluebox! Het past precies maar zorgt ervoor dat je allen geluid hebt over je linker voorspeaker. Ik denk dat het bij de CK3000 niet anders is.
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 29.07.2013 - 15:25  ·  #8
inmiddels een Parrot CK3000 aangeschaft, een car2iso2car kabel aangeschaft die geschikt is voor werking i.c.m. de versterker, en zojuist een Yatour besteld voor de USB-CD wisselaar...

iemand enig idee op welke draad van de HU-803 ik het best de 12V voor de Yatour kan aansluiten?
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 02.08.2013 - 08:36  ·  #9
Je kan de 12 volt weg halen van de iso-Kram kabel.
Gewoon doorknippen stukje strippen bij elkaar solderen en krimpkous.

Of wat ook kan is de 12 volt van de sigaretten aansteker pakken.
(middelste draad is +)

Richard
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 02.08.2013 - 11:01  ·  #10
danku!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: parrot i.c.m. yatour audio box?

 · 
Posted: 02.08.2013 - 14:19  ·  #11
Quote door Plein69

Je kan de 12 volt weg halen van de iso-Kram kabel.
Gewoon doorknippen stukje strippen bij elkaar solderen en krimpkous.

Of wat ook kan is de 12 volt van de sigaretten aansteker pakken.
(middelste draad is +)

Richard


Richard,

Waardevolle informatie maar euh... Zou je zo vriendelijk willen zijn jou en jouw auto even voor te stellen in het leden topic? Dan weten we ook een beetje met wie we te maken hebben. Alvast bedankt!

Groet,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0