PDC achter van slag bij zonneschijn

 
 
 
 
 
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 28.05.2013 - 00:03  ·  #1
Ik merk als ik in de auto stap en het is wat warmer weer en de zon heeft op de achterbumper gestaan, mijn PDC van slag is. Als ik de auto in z'n achteruit zet krijg ik een lange piep en enkele seconde later weer een piep van 1 of 2 seconde lang terwijl ik weet dat er niets achter me staat.

Bij afkoelen of als de bumper in de schaduw staat verdwijnt dit weer en is de werking weer betrouwbaar.

Wat zou dit kunnen zijn???
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 28.05.2013 - 00:20  ·  #2
Dit lijkt mij een storing in een van de sensoren... Geen idee hoe je ze kan meten maar dit is hoogst opmerkelijk. Hoe dan ook ligt dit niet aan je auto. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 28.05.2013 - 18:48  ·  #3
Kan het zijn dat er vocht in een van de sensoren zit ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 28.05.2013 - 19:27  ·  #4
Kan inderdaad! Anders het het een systeem met zonnesteek! :lol: :lol: O-) :love:
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 29.05.2013 - 01:02  ·  #5
Quote door Bigdog

Kan het zijn dat er vocht in een van de sensoren zit ?


Geen idee, herfst, winter en voorjaar (mits geen heet voorjaar) geen enkel probleem. Na wasstraat geen probleem echter staat de zon er fel op dan is het bingo. Is trouwens niet van de laatste tijd, had het vorige zomer ook al.

Het zijn in de kleur van de auto meegespoten sensoren, dus deze vervangen voor een universele setje zwarte vind ik ook niet zo fraai.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 29.05.2013 - 01:04  ·  #6
Lijkt me dan toch misschien iets te doen te hebben met de module. Wanneer vocht het probleem zou zijn dan moet dit bij een wasbeurt toch zeker problemen geven. Misschien wordt je module te heet of iets dergelijks?
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 29.05.2013 - 01:11  ·  #7
Quote door Trissy1979

Lijkt me dan toch misschien iets te doen te hebben met de module. Wanneer vocht het probleem zou zijn dan moet dit bij een wasbeurt toch zeker problemen geven. Misschien wordt je module te heet of iets dergelijks?


Zit die module dan in de achterbumper want als deze in de schaduw staat heb ik het probleem ook niet.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 29.05.2013 - 01:14  ·  #8
Dat hangt ervan af welk systeem je hebt. Maar ik sluit inderdaad niet uit dat de module zich daar ergens bevinden kan. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 29.05.2013 - 17:02  ·  #9
Quote door Bert69

Quote door Trissy1979

Lijkt me dan toch misschien iets te doen te hebben met de module. Wanneer vocht het probleem zou zijn dan moet dit bij een wasbeurt toch zeker problemen geven. Misschien wordt je module te heet of iets dergelijks?


Zit die module dan in de achterbumper want als deze in de schaduw staat heb ik het probleem ook niet.


Wellicht dat dit het e.e.a. makkelijker maakt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 30.05.2013 - 00:01  ·  #10
I hope so! Parkeersensoren moeten werken. Voor je het weet heb je een bult schade. :'(
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: PDC achter van slag bij zonneschijn

 · 
Posted: 30.05.2013 - 00:24  ·  #11
Quote door Bigdog

Quote door Bert69

Quote door Trissy1979

Lijkt me dan toch misschien iets te doen te hebben met de module. Wanneer vocht het probleem zou zijn dan moet dit bij een wasbeurt toch zeker problemen geven. Misschien wordt je module te heet of iets dergelijks?


Zit die module dan in de achterbumper want als deze in de schaduw staat heb ik het probleem ook niet.


Wellicht dat dit het e.e.a. makkelijker maakt.


Zal er eens naar kijken of deze nog goed op zijn plek ligt, maar verder weet ik ook niet wat ik er dan moet doen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0