Pech onderweg, piekspanningen?

 
 
 
 
 
vinzent
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Anna Paulowna
Leeftijd: 29
Berichten: 72
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Pech onderweg, piekspanningen?

 · 
Posted: 24.08.2013 - 03:52  ·  #1
Vannacht met de Volvo onderweg naar huis. Het was laat en reed op een lang recht stuk, dus ik trok de wagen door in zijn 3 naar de 5500 toeren. Toen ik wou schakelen naar zijn 5 begon mijn ABS en en tracs lampje te branden. Bekend probleem, printje even opnieuw solderen. Toen dat dus gebeurde werd mijn verlichting zo onwijs fel ineens. Ik had naast dimlicht ook mist en groot licht aan. Alles werd ineens enorm fel, daarna knipperde alles een beetje, her en der wat blauw licht (terwijl ik toch echt halogeen rij) en daarna poef, alles uit. Pik donker. Aan de voorzijde heeft 1 mistlamp het overleefd die mij na een kwartier onderzoek langs de weg toch nog thuis heb weten te brengen.

Wie o wie weet hoe dit kan, bekend probleem? Alvast bedankt voor het aanhoren van het verhaal, zoals jullie weten ben ik dol op berichten schrijven in verhaal vorm :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Pech onderweg, piekspanningen?

 · 
Posted: 24.08.2013 - 08:08  ·  #2
Hoi vinz...mooi verkeerd dit :'(

Is je spannings regelaar op je dynamo niet kapot???

Succes.
SandeR-design
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Pech onderweg, piekspanningen?

 · 
Posted: 24.08.2013 - 22:20  ·  #3
Vandaag hebben ik en vincent zijn auto even nagekeken.

Dynamo door gemeten.
geeft gewoon goede laadstroom en geen hooge of laage stromen.

Accu ook gemeten zakt niet in met een meeting dus die werkt ook nog goed.

Ik denk dat het gewoon stom toevalig is dat alle bij zijn lampjes zijn koplampen en 1 mistlamp zijn door gebrand.


Ook gelijk zijn ABS module gesoldeerd zal hij daar ook geen last meer van hebben.

Nu maar afwachte wat de nieuwe lampjes gaan doen.

gReets sandeR
 
Selected quotes for multi-quoting:   0