Permanente knipper verlichting

Oranje

 
 
 
 
 
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 22.10.2013 - 19:38  ·  #1
Kwam last een setje fittingen tegen waardoor je knipperlichten voor, constant aan zijn. Dus de oranje lampen aan de voorzijde branden constant, als er richting aan wordt gegeven gaan uit.

Mag dit in Nederland gebruikt worden?
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 22.10.2013 - 20:29  ·  #2
Kort en bondig; nee. Stadslichten mogen alleen wit of geel uitstralen, en dus niet oranje of ambergeel. Maar je kan de gok wagen, agenten zien tegenwoordig het verschil niet meer tussen mistlichten voor, dagrijverlichting, oranje side-markers voor en oranje stadslichten.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 22.10.2013 - 21:58  ·  #3
Zie de bi xenon koplampen van Volvo van de modellen 2000 tot 2003 hierin zit in de unit een extra lampje.
Dit is bij deze het stadslicht welke een geel/oranje gloed krijg.

Zoals Patrick zeg mag deze niet constant branden.
Wat je wel zou kunnen doen maar dan moet je gaan knutselen aan je licht units is je stadlicht verplaatsen.

Ander stukje voor de voorzijde:
Stadlicht 2 lichtpunten
Dimlicht 2 lichtpunten
Grootlicht 4(bij bi-xenon gaat de reflector van het dimlicht omhoog)
remit5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 47
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 31.10.2013 - 12:58  ·  #4
rij al jaren met US Lights, nog nooit een agent naar om gekeken! ik ontkoppel het enkel als ik mijn auto APK afmeld.. :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 31.10.2013 - 15:42  ·  #5
...
koopje
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heesch ( Noord Brabant )
Leeftijd: 65
Berichten: 601
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 31.10.2013 - 15:46  ·  #6
Zo heb ik de stadsverlichtinglampjes eruit gehaald en rij ik overdags met mijn mistlampen aan.
Niemand die seint
Oom agent denkt dat het dagverlichting is. :police:
Voor de APK schroef ik ze weer terug.
Zo spaar ik overdags ook nog mijn (dure) maar functionele 100 watt dimlichtlampen

laggu :D

gr. Andor
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 31.10.2013 - 15:53  ·  #7
Ik heb dit gestoken:

http://www.vparts.se/se/lampha…0-v70.html

enkel 2 fiches uit een 850 of classic halen (S60/V70 heeft enkel 2 draden in de fiche)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3224
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 01.11.2013 - 15:19  ·  #8
Even naar een Volvo dealer en 2 van die fittingen bestellen. Nummer 8662985, 13 euro per stuk. Lampje zit er bij.
De S60 heeft 3 draden standaard naar de fitting, maar de EU fitting gebruikt er maar 2. USA fitting doet alle drie.

NIET toegestaan bij apk, vanwege de kleur en omdat je sinds 1967 niet meer dan 2 stadslichten mag hebben. Draai je stadslicht er uit en breng hem naar een apk beunhaas, die zal denken dat het zo hoort en keurt hem goed vanwege sidemarkers...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 01.11.2013 - 15:26  ·  #9
Quote door Jeroen

Even naar een Volvo dealer en 2 van die fittingen bestellen. Nummer 8662985, 13 euro per stuk. Lampje zit er bij.
De S60 heeft 3 draden standaard naar de fitting, maar de EU fitting gebruikt er maar 2. USA fitting doet alle drie.


dan heb je geluk, mijn V70 heeft er maar 2 :( ,in mijn voordeel is dat ik enkel fiche moet wisselen en de verlichting is terug normaal voor de keuring
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 01.11.2013 - 17:10  ·  #10
Quote door Chris de Vries

Mag dit in Nederland gebruikt worden?


Nee, tenzij je auto uit het buitenland ingevoerd is en het standaard zo op de auto hoort.


En in Nederland is 3/4 van de politiemensen niet of nauwelijks op de hoogte van technische eisen voor motorvoertuigen. De resterende 25% heeft het 80% van de tijd te druk om zich ermee bezig te houden en de overige 18,5 % van die 25% vind het niet belangrijk genoeg tenzij het samen gaat met meerdere overtredingen, waarbij je dan waarschijnlijk voor die andere overtredingen bekeurd word en hiervoor een waarschuwing zult krijgen.

Probleem heb je wel als je bij een grootscheepse controle terecht komt, dan loop je kans dat alles wat fout is een bon betekend.


Ander, groter probleem, is als je op die manier verlichting op je voertuig aanbrengt die verwarring kan veroorzaken. Een aanrijding waarbij die oranje verlichting door andere weggebruikers als richtingaanwijzer gezien werd bv. Dan zou, bij grote, zware aanrijdingen met veel financiele schade een verzekeringsmaatschappij s kunnen kijken of ze een deel van die financien om die reden op jou terug kunnen schuiven.

Persoonlijk.... vind ik al die extra rare lampjes overbodig en een auto over het algemeen het mooist zoals hij uit de fabriek is gekomen.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 01.11.2013 - 17:12  ·  #11
Quote door Chris de Vries

Kwam last een setje fittingen tegen waardoor je knipperlichten voor, constant aan zijn. Dus de oranje lampen aan de voorzijde branden constant, als er richting aan wordt gegeven gaan uit.



en aan en uit en aan en uit en aanen uit en aan en uit .... zoiets ? :P
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3224
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 02.11.2013 - 12:42  ·  #12
Ik heb inderdaad een paar keer gehad dat iemand vlak voor me de weg op rijdt. Mogelijk omdat ze dat 5W knipperlichtje zien als richtingaanwijzer. Zo'n ombouwsetje om je 21W richtingaanwijzer constant te laten branden wil ik daarom ook niet, naast dat ik het niet mooi vind.
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 15.11.2013 - 04:39  ·  #13
hoi allemaal

zelf ben ik ook een beetje aan mn auto aan het Oeps en ik heb met een soort thinner of zoiets op het werk, het oranje van mijn knipperlicht-lampje afgedaan

supersimpel en gemakkelijk, gewoon een beetje weken en met een vod afvegen

vind het mooier (en in BE is een wit knipperlicht vanvoor legaal, denk in NL ook) dan een oranje



ik kan ook wel inzien dat sommigen een constante oranje lampje mooi vinden, bij een aantal wagens die ik gezien heb stond het inderdaad niet mis

EN je bent extra zichtbaar. Collega motorrijders hebben dit nogal veel gedaan om beter zichtbaar te wezen
Wat betreft dat andere chauffeurs dit miszien als dat je aan het pinken bent, een knipperlicht in werking gaat aan en uit EN je mag pas de weg oprijden WANEER DE ANDERE AL AAN HET AFSLAAN is, dus een botsing zou niet mogen gebeuren

daarbij, een beetje inzicht en je haalt de stumperds er zo uit



nu, over die sokkel

dus gewoonweg door die sokkel te steken is de werking van de knipperlicht omgekeerd?
hoe werkt dat dan als ik vragen mag?


groetjes
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 15.11.2013 - 08:33  ·  #14
Quote door lill_nemo1



zelf ben ik ook een beetje aan mn auto aan het Oeps en ik heb met een soort thinner of zoiets op het werk, het oranje van mijn knipperlicht-lampje afgedaan

supersimpel en gemakkelijk, gewoon een beetje weken en met een vod afvegen

vind het mooier (en in BE is een wit knipperlicht vanvoor legaal, denk in NL ook) dan een oranje




In Nederland is dat dus NIET legaal. Richtingaanwijzers moeten hier "amber" kleurig zijn !
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Permanente knipper verlichting

 · 
Posted: 15.11.2013 - 22:14  ·  #15
Silver vision is een mooie oplossing.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0