Peter Horbury terug op ‘t oude nest

 
 
 
 
 
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Peter Horbury terug op ‘t oude nest

 · 
Posted: 07.04.2009 - 16:32  ·  #1
2 april 2009 | Tekst: Alexander Inia | Bron: Autoweek.nl

Volvo heeft een nieuwe designchef gevonden. Het betreft Peter Horbury, een oude bekende van de Zweden.


In de periode van 1991 tot 2002 was Horbury chef design bij Volvo. Onder hem transformeerde het karakteristieke, hoekige design van Volvo in het vloeiende lijnenspel van bijvoorbeeld de XC90, een van de auto’s van z’n hand.

De Engelsman, die momenteel nog Executive Director of Design bij Ford is, over z’n terugkeer naar het oude nest: “Ik ben erg blij om weer terug te keren naar Zweden en naar het merk Volvo. Het merk heeft een hele duidelijke designtaal en het is een eer om dit Scandinavische design ook voor toekomstige modellen te kunnen gebruiken. Ik hoop bij te kunnen dragen aan het weer winstgevend maken van Volvo.”

Horbury volgt Steve Mattin op, die eerder deze week onverwacht besloot om weg te gaan bij Volvo. Mattin is verantwoordelijk voor het design van de huidige Volvo’s. Ook de S60 Concept, de voorbode van de nieuwe S60, is van de hand van Mattin. Het is nog onbekend wie de nieuwe werkgever van deze ontwerper is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0