pioneer APP radio

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

pioneer APP radio

 · 
Posted: 06.10.2012 - 13:19  ·  #1
http://www.pioneer.eu/nl/page/…-mode.html

Interessante ontwikkeling. 7 inch schermpje. Je kan je navigatie er op doen. Je kan muziek van je telefoon er op afspelen. Videootjes spelen...en vast nog veel meer. Oh ja, een normale FM / AM Radio en ingebouwde bluetooth kit van parrot.

Nu ben ik niet echt uit op vervanging van de ingebouwde Volvo telefoon, maar aangezien mijn CD RTI systeem toch niets meer doet en ik Garmin niets vindt....zoek ik dus wat anders wat redelijk "flexibel" is. Het lijkt er op dat Pioneer niet meer dan een Interface is met je smartphone en dat veel functionaliteit afkomstig is van je gebruikte smartphone. Dat je daarbij dan ook nog een goede radio / versterker er gratis bij krijgt is meegenomen.

Het apparaat is in te bouwen in een 2-din inbouw frame. De vraag is of ik dan wel gebruik kan blijven maken van mijn Volvo telefoon? Als dat zo is, dan is dit een mooie update om mijn "behoefte" aan geluid (radio), USB, navigatie te integreren in de auto. Iets om uit te zoeken voor de komende maanden.

Het apparaat is zelf voor 420 EUR te koop. Je hebt dan nog wel een connectie setje nodig en een geschikte smartphone. Aangezien ik toch overweeg een ietwat snellere smartphone aan te schaffen dan mijn huidige LG Optimus L3, is dit dus een kans om alles in een keer te vervangen.

Wordt vervolgd
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 06.10.2012 - 16:08  ·  #2
Ziet er leuk uit. Dit soort staaltjes van technisch vernuft zijn wij mannen dol op, sommige dames ook. Dat het wat meer kost, vinden we geen probleem. Maar buitengewoon irritant vinden wij het ook als deze staaltjes het niet meer doen: wat is er mis met je RTI? En weet je dat je met een GROM audio ook kunt bellen (bluetooth en android) en muziek afspelen. Geen leuk schermpje, okee. En ook geen video kijken, wat ik sowieso niet interessant vind doordat er maar nog weinig (analoge) zenders in de auto te ontvangen zijn. Maar kost daardoor ook wat minder. Ook geen probleem toch?
Mocht je hem gaan inbouwen, plaats je dan ook foto's? Want een beetje jaloers ben ik dan misschien wel...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 06.10.2012 - 18:26  ·  #3
Wat er mis is met de RTI?

1. CD speler is defect of werkt niet meer goed.
2. systeem is zogenaamd "End of Life", kaarten zijn sinds 2009 niet meer bijgewerkt of de meest recente kaartenset bevat kaarten tot 2009 bijgewerkt.

Ik begin steeds meer "fan" te worden van spul waar je niet meer afhankelijk bent van specifieke leveranciers maar met 3rd party software gewoon de komende x jaar voor een relatief kleine prijs weer up to dat bent.

Zoals al vaker gezegd, Garmin systemen heb ik geen zin in. En eigenlijk voldoet Android navigatie zoals Navigon prima. Alleen dat ellendige kleine schermpje en het feit dat het niet geintegreerd is in het totale audio systeem. Dat los je met dit soort oplossingen op als het goed is. En als Pioneer het een beetje slim aanpakt gaan ze zorgen dat het voor alle Android / iphone toestellen geschikt is.

De RTI vervangende schermen met bijbehorende (Garmin) navigatiecomputer vind ik vanwege het Garmin verhaal onvoldoende. En je blijft toch zitten met de antieke restanten van het VOLVO CD-RTI systeem. Ondanks dat het er fancy uit ziet. Als er Android achtige kastjes komen welke gebruikt kunnen worden i.c.m. originele knoppen op het stuur voor radio / navigatie dan zou ik dat overwegen maar eigenlijk moet ik tot op heden concluderen dat zo iets eigenlijk niet bestaat. En dus begin ik langzamerhand steeds meer te kijken naar oplossingen als Pioneer.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 06.10.2012 - 18:34  ·  #4
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 07.10.2012 - 11:08  ·  #5
Enno heeft wel een punt, wat moet je met een veroudere navigatie, waarvoor geen kaartmateriaal meer in de handel is.
Natuurlijk heeft Gerrit met volvotech gelijk, maar dan nog blijft hij zitten met een 4:3 scherm.
Wellicht is de pioneer zo gek nog niet, sowieso is interessant.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 07.10.2012 - 11:35  ·  #6
...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 07.10.2012 - 11:56  ·  #7
Allemaal leuk die origineel uitziende oplossingen maar ook niet echt toekomst vast als ik het zo mag uitdrukken.

Ik denk dat touchscreens tegenwoordig op "bedien" afstand geinstalleerd moeten zijn. Het RTI screen zit gewoon te ver om comfortabel te bedienen. Je kunt er misschien een CARPC aan vast koppelen met zo'n BMW oplossing in de middenconsole. Maar ook dat blijft behelpen.

Dan kom je uiteindelijk terecht bij iets wat Android spul kan koppelen waardoor je functionaliteit uitwisselbaar wordt door de aanschaf van een andere telefoon (vergelijk nieuwe computer koppelen aan een oude monitor).

De andere optie is om te gaan voor iets wat er nog redelijk geintegreerd uitziet, en dan kom je terecht bij de BLUEPower ARM Core versies (ik geloof de BLP-890). Als die ook nog op ANDROID gaan draaien en dan ook nog eens WIFI gaan krijgen dan zal de keuze snel gemaakt zijn.

Tot op heden vind ik Navigon op Android of IGO (ook op Android maar ook Windows CE) goed werken, je mist alleen de TMC functionaliteit welke wel op een Garmin zit ingebakken. Maar Garmin vind ik gewoon helemaal NIETS.

Verder zou op termijn iets als DAB radio wel leuk zijn. Zeker als je in Duitsland rijdt, kan DAB erg leuk zijn. Mijn favoriete kanaal Sunshine Live is als het goed is via DAB te beluisteren en met een goede radio / versterker combinatie moet dat mooi geluid opleveren over vele 100-den km's.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 07.10.2012 - 12:53  ·  #8
Quote door EnnoE34

De andere optie is om te gaan voor iets wat er nog redelijk geintegreerd uitziet, en dan kom je terecht bij de BLUEPower ARM Core versies (ik geloof de BLP-890). Als die ook nog op ANDROID gaan draaien en dan ook nog eens WIFI gaan krijgen dan zal de keuze snel gemaakt zijn.


Zou inderdaad niet verkeerd zijn en het ziet er ook nog eens goed uit.
Aan de andere kant, hoelang moet je wachten.....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 07.10.2012 - 16:10  ·  #9
http://www.parrot.com/fr/produ…roid-smart

Een serieuze concurrent, van zowel de Pioneer Appradio als dus de Bluepower BLP 890 ARM core.

Alle drie liggen zo rond dezelfde prijs varierend van 500 tot 700 EUR all in.

Als de Pioneer doet wat ie moet doen is ie naar mijn overtuiging het meest toekomst vast. De andere twee modellen zijn over 2-3 jaar weer volledig "out-dated". Tegen die tijd leven we in het Android 5 / Windows 9 embedded tijdperk. En Windows CE 6.0 / Android 2.3 zijn dan echt niet meer van deze tijd.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: pioneer APP radio

 · 
Posted: 07.10.2012 - 17:15  ·  #10
Quote
Een serieuze concurrent, van zowel de Pioneer Appradio als dus de Bluepower BLP 890 ARM core.


ik zou een pioneer radio niet willen vergelijken met bluepower of parrot, parrot heeft eerder een schot op de autoradio markt gewaagd en dat was geen succes, er is trouwens al een draadje hier op het forum waar het app toestel van pioneer ook voorbij komt...

nadeel is wel dat je niet een volledige toegang op appmarket hebt maar een beperkt aantal apps van pioneer, én dat je altijd je telefoon erbij nodig hebt...

gewoon nog heel even wachten tot de dubbeldin markt volledig over is gestapt op android, want dat zal toch gebeuren lijkt mij...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0