Pioneer radio + parkeersensoren

 
 
 
 
 
volvos60cik
 
Avatar
 
Subject:

Pioneer radio + parkeersensoren

 · 
Posted: 15.12.2011 - 12:13  ·  #1
Ik heb een volvo s60 uit 2008. Hier zit een standaard radio in van Volvo. Ook zitten er af-fabriek parkeersensoren op. Nou is mijn vraag als ik deze radio eruit haal en een pioneer avic D3(dubbel din) radio op aansluit, blijft dan mijn parkeersensor werken?

Alvast bedankt!!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Pioneer radio + parkeersensoren

 · 
Posted: 15.12.2011 - 12:37  ·  #2
Volgens mij gaat dat niet werken mits het niet via je CANBUS systeem loopt.

Er is eerder iemand geweest die een bluepower radio had ingebouwd.


Tekst vanuit ander topic:

Volvo levert (of leverde) meerdere soorten PDC. Een autonoom werkende, dus zonder behulp van enige andere functie van de auto en met apart speakertje, en dan zou het ook geen probleem moeten zijn. Maar ook die via het canbusnetwerk en de autoradio (ook geintegreerd in hetzelfde netwerk) functioneert. Eventueel nog aangevuld met een AEM (extra electronica module). Na montage van deze versie moet er ook software worden geladen volgens de accessoirelijst van Volvo en montagehandleiding.
Vervang je dan de originele radio door een after-market toestel (en daar valt ook de bluepower onder, ook al is hij speciaal voor de S60/v70) vervalt die werking omdat het bluepower toestel niet in het canbus netwerk wordt geintegreerd.
Het feit dat de stuurbediening wel werkt, heeft in dit geval niets met canbus integratei van het toestel te maken omdat dit bij de bluepower wordt overgenomen door een canbus interface die er bij tussen wordt gekoppeld, puur voor de stuurbediening.

Ben dus, gezien je beschrijving, bang dat je de PDC hebt die in het netwerk zit en het niet gaat werken met de bluepower.
Klein lichtpuntje is misschien wel dat je op de bluepower een achteruitrijcamera kunt aansluiten en dan heb je de PDC ook helemaal niet meer nodig
Maar zonder gekheid, snap dat dat niet je insteek is en je liever wilt dat alles gewoon werkt.

Dus testen:
Hu650 eruit en pioneer er in, testen maar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0