plakkerig geluid?

 
 
 
 
 
chris89
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ninove
Leeftijd: 35
Berichten: 37
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

plakkerig geluid?

 · 
Posted: 15.05.2014 - 23:15  ·  #1
hoi,


bij deze heb ik een klein vraagje in verband met het openen van de 4 deuren.
bij het openen van de deuren lijkt het alsof de deur al een hele lange tijd niet is open gegaan, alsof de pakking rondom de deur "plakt"
Elke keer dat er een deur wordt geopend gebeurd dit, dus ook al open ik de deur 3 keer na elkaar.
de koffer lijkt hier geen last van te hebben.
zou het kunnen dat de pakking rondom de deuren verouderd is? of valt dit op te lossen met een productje ofzo?
het stoort niet zo erg maar ik stel liever even de vraag :)
en beide pasagiers deuren vanachter hebben hier een beetje meer last van dan de voorste deuren.

het gaat overigens over een volvo v70 (2007 vorig model)

alvast dank !
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 15.05.2014 - 23:39  ·  #2
Smeer de rubbers in met een beetje zuur vrije vaseline of teflon spray. Ik doe dit ieder najaar om vastvriezen van de deuren te voorkomen. Ik denk dat dit ook ook helpt tegen plakkerige deuren.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 13:00  ·  #3
Quote door J.W.

Smeer de rubbers in met een beetje zuur vrije vaseline of teflon spray. Ik doe dit ieder najaar om vastvriezen van de deuren te voorkomen. Ik denk dat dit ook ook helpt tegen plakkerige deuren.


Idd, laagje zuurvrije vaseline. Kost 'niets' en zal t probleem waarschijnlijk per direct oplossen.

Siliconenspray werkt ook goed, maar mocht er ooit een schadehersteller bezig moeten dan zal die je vervloeken :P
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 14:33  ·  #4
Ik heb nog geleerd dat dit probleem opgelost kan worden door de deurrubbers in te smeren met talkpoeder.
Bij mijn huidige auto merkte ik de 1e winter dat de deurrubbers licht vastvroren, met talkpoeder ingesmeerd en sindsdien geen last meer van gehad.
Daarbij heb ik het idee dat vaseline vlekken op je kleding kan achterlaten, of heb ik dat mis :'(
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 14:44  ·  #5
Quote door ProVolvo


Daarbij heb ik het idee dat vaseline vlekken op je kleding kan achterlaten, of heb ik dat mis :'(


Geen idee, ik ben niet van t type dat vaseline meeneemt de auto in om het daar te gebruiken ....
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 15:12  ·  #6
Quote door Baksteen

Quote door ProVolvo


Daarbij heb ik het idee dat vaseline vlekken op je kleding kan achterlaten, of heb ik dat mis :'(


Geen idee, ik ben niet van t type dat vaseline meeneemt de auto in om het daar te gebruiken ....


Tja zo kan je hem ook bekijken :D :D

Zolang je de rubbers er mee inwrijft zal het meevallen. Ik zou niet smeren alsof het een boterham is.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 17:57  ·  #7
Quote door Baksteen

Quote door ProVolvo


Daarbij heb ik het idee dat vaseline vlekken op je kleding kan achterlaten, of heb ik dat mis :'(


Geen idee, ik ben niet van t type dat vaseline meeneemt de auto in om het daar te gebruiken ....


Soms heb je amper ruimte om je deur te openen en moet je je in of uit de wagen wringen. En dan schuur je al snel langs je deurrubbers.......
chris89
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ninove
Leeftijd: 35
Berichten: 37
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 21:03  ·  #8
bedankt allemaal voor de reacties, zal morgen eens de rubbertjes insmeren dan :)



grtzz
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: plakkerig geluid?

 · 
Posted: 16.05.2014 - 22:06  ·  #9
Quote door ProVolvo



Soms heb je amper ruimte om je deur te openen en moet je je in of uit de wagen wringen. En dan schuur je al snel langs je deurrubbers.......


De deur kan in TWEE standen open he ?

Of iets meer sporten :P


Zonder gekheid.... ik heb er iig nooit last van gehad. Smeer t met een doekje dun erop, niet met een kwast.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0