plek overgehouden aan polijsten.

 
 
 
 
 
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 31
Berichten: 103
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 29.01.2024 - 20:55  ·  #1
Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met het polijsten van mijn V70. Met een DAP en Merzena polijst middel. Heavy cut, medium cut en polish. Met de bijbehorende pads (heb een starterset gekocht). DAP is een Liquid Elements T3000.

Voor het eerst in mijn leven gepolijst en het is een leuke bezigheid. De drang naar meer shine kwam meer en meer en zo groeide ook de motivatie. Ik heb er flinke krassen mee weg kunnen halen. Voorzichtig gedaan, misschien wat te veel polijstmiddel gebruikt uit angst om 'droog' te polijsten.

Na het verwijderen van een kras met heavy cut ziet de lak er uit als in de afbeelingen. Ik durfde niet meer verder te polijsten en heb met de hand gewaxt. Weten jullie wat er met mijn lak is gebeurd? En kan ik dit nog oplossen?

Hoor graag jullie expertise.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 29.01.2024 - 22:11  ·  #2
Ik ben geen expert, maar ik zou vermoeden dat de lak daar is verbrand. Als dat zo is, is het wel zuur, want daar is niets aan te doen.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1464
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 29.01.2024 - 22:15  ·  #3
Ik ben niet zo'n poetser, maar ik wil wel een gokje wagen.
Waarschijnlijk ben je door de clear-coat heen gepoetst of is deze te heet geworden door de wrijving.
Gelukkig niet door de kleurlaag heen, want dan was het veel moeilijker te herstellen geweest.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 31
Berichten: 103
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 29.01.2024 - 22:33  ·  #4
Zoiets ben ik ook bang voor. Is dat zelf te herstellen?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 29.01.2024 - 23:23  ·  #5
Persoonlijk zou ik er met de fijne Polish nog overheen gaan, daar haal je nagenoeg geen lak er meer mee af en misschien is de matte plek alleen oppervlakkig.

Als het echt diep zit en er niet meer uit komt dan is het sowieso spuitwerk, maar eerst even proberen kan nooit kwaad, als de hoogglans terugkomt zie je het misschien nieteens meer?
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 31
Berichten: 103
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 29.01.2024 - 23:26  ·  #6
Quote door V70R^2

Persoonlijk zou ik er met de fijne Polish nog overheen gaan, daar haal je nagenoeg geen lak er meer mee af en misschien is de matte plek alleen oppervlakkig.

Als het echt diep zit en er niet meer uit komt dan is het sowieso spuitwerk, maar eerst even proberen kan nooit kwaad, als de hoogglans terugkomt zie je het misschien nieteens meer?


Dank je wel! Het voelt nog als 1 glad geheel. Ik ga hier van de week eens voor zitten.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 31
Berichten: 103
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: plek overgehouden aan polijsten.

 · 
Posted: 11.03.2024 - 17:51  ·  #7
Beetje laat, maar het heeft allemaal niet geholpen. Nu zat het op een deel dat toch gespoten moest worden dus dat maakt niet zo veel uit. Mooie les geweest.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0