Plek om te sleutelen en meer

erikgijs
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Plek om te sleutelen en meer

· 
Posted: Gisteren om 22:31  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een plek in de regio Gelderland (Maas&Waal) waar ik aan mijn Volvo kan sleutelen. Op dit moment heb ik zelf geen ruimte (zoals een garage of oprit), maar ik wil wél graag zelf aan de slag met onderhoud en basisreparaties.

Mijn doel is vooral om te leren sleutelen. Ik heb nog niet veel ervaring, maar ik ben gemotiveerd en wil er echt tijd in steken. Daarom zou het ook fijn zijn als er iemand is die het leuk vindt om af en toe mee te kijken of wat uitleg te geven. Op YouTube is veel te vinden, en daar zal ik ook zeker kijken. Maar ik zou het ook leuk vinden om zo met anderen in gesprek te komen.

Heb je zelf een plek waar ik (af en toe) gebruik van zou mogen maken, sleutel je samen met anderen, of weet je een goede doe-het-zelf garage in de buurt? Dan hoor ik dat heel graag. Daarnaast hoor ik ook graag wat jullie eigen ervaringen hiermee zijn en hoe jullie dit zijn aangevlogen!

Alvast bedankt!

Groet,

Erik
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Plek om te sleutelen en meer

· 
Posted: Vandaag om 11:21  ·  #2
Helaas te ver weg anders had ik je kunnen helpen met sleutelen.
Ik ben er op die manier ook ingerold bij GrunnS60. Ruimte, brug, speciaal gereedschap en vooral hulp.

We begonnen met een simpele oliewissel. Keertje een motorsteun, draagarm, remmen, veerpoten. Altijd met hulp. Later vroeg ik of de brug vrij was, dan kon ik mijn gang gaan.
Frank bedankt daarvoor!

Vorig jaar de complete motor gewisseld, paar keer hulp gehad maar meeste wel alleen.

Hoop voor je dat er zo iemand in jouw omgeving is :)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 14:09  ·  #3
Dat hoop ik ook voor je. Ik heb meermaals geprobeerd om tussen zoiets te komen (hier in Spanje en toen ik in België woonde) maar ben niet verder gekomen dan een DHZ-garage. Dat was wel een positieve ervaring, daar lopen meestal wel mensen die je gevraagd en ongevraagd raad geven, en een helpende hand willen bieden wanneer nodig. Doe-het-zelf garages zijn meestal wel goed te vinden op Google Maps o.i.d., het zijn uiteindelijk commerciële bedrijven (tenzij het een hobbyclub is, dan wellicht wat meer zoeken) maar qua gezelligheid (en geld) is een klusmaat met plek natuurlijk leuker :-)
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 14:56  ·  #4
Ja dat zou idd wel handig zijn
Moet hier ook alles op straat doen
Suc6 met je zoektocht
erikgijs
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 15:26  ·  #5
Quote door Jeroen

Helaas te ver weg anders had ik je kunnen helpen met sleutelen.
Ik ben er op die manier ook ingerold bij GrunnS60. Ruimte, brug, speciaal gereedschap en vooral hulp.

We begonnen met een simpele oliewissel. Keertje een motorsteun, draagarm, remmen, veerpoten. Altijd met hulp. Later vroeg ik of de brug vrij was, dan kon ik mijn gang gaan.
Frank bedankt daarvoor!

Vorig jaar de complete motor gewisseld, paar keer hulp gehad maar meeste wel alleen.

Hoop voor je dat er zo iemand in jouw omgeving is :)

Ja dat is precies wat ik zoek inderdaad. Op die manier erin te rollen. Ik vond wel een dhz-garage in Bemmel, misschien toch daar maar eens gaan kijken. Blijf wel benieuwd naar hoe anderen dit in het begin hebben opgepakt.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 15:44  ·  #6
Ik ben begonnen bij een dhz garage met het vervangen van remschijven en blokken. Daarna ging het van kwaad tot erger.😂😂
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 16:55  ·  #7
De DHZ garage in Hilversum , das eigenlijk een soort van Gods geschenk .

200 euro per jaar en doe je ding .
Best bestede euro’s aan elk jaar weer.

https://www.autoserviceklup.nl/

Selected quotes for multi-quoting:   0