Pokpok geluiden boven de 20° C

OPHANGING/AANDRIJVING

 
 
 
 
 
V70Giulia
 
Avatar
 
Subject:

Pokpok geluiden boven de 20° C

 · 
Posted: 15.06.2011 - 11:44  ·  #1
Klinkt vreemd,en wellicht is de beschrijving nog vreemder: Bij een temp van 20° C en hoger komen er er "pok pok" geluiden vanuit het vooronder, linkerzijde. Bij het rechtuitrijden op snelheden van 20->120 km/u en bij het optrekken. Vooralsnog niet bij het nemen van linker en/of rechterbochten. Soms lijkt het alsof er een knikker in een plastik bakje ligt die op en neer rolt. Wanner er kracht komt op de aandrijving cq licht gas geven en licht gas lossen hoor je het geluid.
Bij de laatse beurt is rechts? een stabilisator (verticaal) vervangen, maar dat heeft het geluid niet doen verdwijnen. Het vreemde is dat het onder de 20° C niet is te horen, als of het smeervet dan dikker is ofzo. Een echte Zweedse/winter auto dus...maar 4 maanden in het jaar is het hier > 20°C.
Naturlijk kan ik nog een keer naar de dealer gaan, maar het probleem is dat ik dus een afspraak moeten maken op een dag dat het > 20°C is...

Verder rijdt de auto perfect, aleen het geluid doet geen recht aan de kwaliteitsbeleving.

V70 2.4T -2003 -120K km-handbak

Alvast bedankt voor de tips.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Pokpok geluiden boven de 20° C

 · 
Posted: 18.06.2011 - 16:08  ·  #2
Hallo,

Ik zou inderdaad ook denken aan een stabilisatorstang of aan een rubber wat niet helemaal fijn meer is in je ophanging. Wanneer het warm is word dat rubber natuurlijk droger en dat kan inderdaad tot bijgeluiden lijden. Maar je zegt dat het vaak met optrekken is. Dan kantelt je motor natuurlijk ook dus kan het niet misschien een motorsteun zijn of een rubber daarvan? Die dingen willen nog weleens kapot gaan... Motor en aandrijving zit allemaal aan elkaar vast dus ja daar kan in mijn beleving het geluid dan ook vandaan komen. Heb je dit al eens gecontroleerd?

Hoor graag van je!

Groeten,

Tristan
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Pokpok geluiden boven de 20° C

 · 
Posted: 19.06.2011 - 10:58  ·  #3
Quote
misschien een motorsteun zijn of een rubber daarvan


Dit is vrij makkelijk te zien.
Als je spanning zet op de bovenste motorsteun, kun je zien of deze gescheurd is.
Ook zou ik nog kijken naar de onderste motorsteun (van blok naar subframe, middenlinks , vlak bij de voorbumper, onderkant auto), als je deze onder spanning zet zie je direkt of deze nog goed is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0