Polestar Tuning

 
 
 
 
 
BlueStar
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 64
Berichten: 151
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Polestar Tuning

 · 
Posted: 26.11.2013 - 15:57  ·  #1
Op het forum heb ik nog niets gelezen over ervaringen met Polestar Tuning, terwijl het tot eind december 2013 een actie van Volvo is. Voor m'n Volvo D5 is een softwarematige upgrade mogelijk, waardoor ik 20 pk meer heb (205) en 450 Nm !
Onderstaand verhaal staat op de website van Volvo:

""Waarom Volvo Tuning?

• Behoud van alle officiële fabrieksgarantie.
• Een Volvo met Polestar Tuning heeft hetzelfde opgegeven brandstofverbruik als de standaardversie. Dit betekent dat de milieueffecten ongewijzigd blijven.
• Verhoging van het motorvermogen en het rijgenot.
• Ook na upgrade van software blijft dit product actief en wordt niet gewijzigd door de nieuwe software.
• Geïnstalleerd door uw Volvo-dealer.
Volvo Tuning is voor een toenemend aantal modellen verkrijgbaar bij uw Volvo-dealer, voor € 990. Wanneer u vooraf een Volvo Tuning update bestelt, kan de upgrade op dezelfde dag worden uitgevoerd wanneer bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd"".

Het lijkt mij dat het risico van "Polestar Tuning "niet groot is. Daarom staat m'n V70 nu bij de Volvo dealer voor een upgrade én een powerflush van de automaatbak. Ik denk dat ik straks een hele andere auto heb :D

Update volgt.. :-)
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 26.11.2013 - 16:11  ·  #2
Vind het vooral nogal prijzig voor het aanpassen van maar een paar standaard mappen. Ik heb nog niet kunnen vinden waar Polestar nu zo in uitblinkt dat die hoge prijs rechtvaardigt, zeker niet tov tuners als bijv RICA. En dan heb je ook nog bijv Volvotune.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 26.11.2013 - 20:12  ·  #3
Zeker niet goedkoop, maar heeft wel zo zijn voordelen.
Na een software update hoef je niet terug naar de dealer.
Mocht er een aanwijsbaar probleem ontstaan door deze tuning, dan is het aan Volvo deze op te lossen.
Ik ben nieuwsgierig naar de uitkomst.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 26.11.2013 - 20:15  ·  #4
Bij de woorden van Bigdog sluit ik me volledig aan! Als er dan toch getuned moet worden dan wel graag op een verantwoorde Volvo wijze! ;) Ik ben benieuwd hoe je dit allemaal gaat bevallen. En ja, het kost wat maar je hebt ook veel zekerheid!
BlueStar
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 64
Berichten: 151
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 26.11.2013 - 23:18  ·  #5
Precies, tunen op een verantwoorde Volvo wijze, dat durf ik wel aan. Bovendien krijg ik van Polestar een certificaat én een mooie "sticker" toegestuurd die vast wel mooi op de achterklep van m'n V70 staat :D

Net terug van een ritje autobaan en het verschil is goed te merken. Niet spectaculair, maar dat was ook niet de bedoeling. Ik heb nu wel wat meer pk's en koppel wat nog beter klopt met de balans van de Volvo.., heerlijk ! Veel snellere reactie op het gas, maar toch beheerst. M'n eerste indruk is dan ook prima ! De D5 motor loopt ook mooier, ronder.

Nu heb ik o.a. 2 Subaru Impreza GT Turbo's versleten en een Volvo 850 R gehad. Heftige auto's, veel lol aan beleefd. Nu nog steeds net zoveel lol, maar dan subtieler. Grijns, grijns..
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 08:44  ·  #6
Hallo
Wat ik gehoord heb is dat de polestar tuning eindelijk niet veel voorsteld..
Schijnt niet te vergelijken te zijn met bv Mte of Fasttech..
Verder zelf weten maar volvo maakt er wel een mooi verhaal van.


Mvg chris
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 09:31  ·  #7
@bigdog en trissy, welke software-update pakt het stukje software mee waarin die gegevens opgeslagen staan? Daarbij bieden alle tuners gratis de mogelijkheid om de software terug te plaatsen, mocht dat toch ooit van toepassing zijn. En een aanwijsbaar probleem door tuning, zoals mogelijk verhoogde slijtage en het eerder vervangen van onderdelen? Geloof maar niet dat je dan bij Volvo terecht kan, het is een stukje software dat wat parameters aanpast naar nieuwe waarden, daarin verschilt Polestar niets van een Tunex bijv.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 09:35  ·  #8
Volvotune kan je precies dezelfde Polestar tuning geven.

Obbe heeft deze Polestar tuning officieel gekocht bij Volvo.

Stelt niet zo veel voor, alleen de turbodruk is wat verhoogd. Echt een lachertje.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 11:59  ·  #9
Polestar vind ik heel erg duur. Zeker als je ziet wat je er voor terug krijgt. Ik heb mijn 2.5T laten tunen door Tunex. Heeft in beginsel wat problemen gegeven omdat het de eerste 2.5T met standaard 231 PK was die ze deden. Werd dus eigenlijk maatwerk. Maar, het resultaat was super. 263 pk en 405 Nm. En dat voor een benzine auto!
Door het ongemak dat ik terug moest komen omdat het de eerste keer niet helemaal goed gelukt was, de auto hikte bij flink gas geven, werd hij kosteloos op de rollenbank getest. Hulde aan Tunex. Vriendelijke en zeer vakkundige mensen. En dat voor 200 euro............
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 12:55  ·  #10
Niet grieplig befoeld ....maar tunex kan ook geen benzine turbo tunen. ..zijn gewoon prutsers.
kies liever voor mte...wereldwijd befaamde volvo tuner.
En dat verschil merk je in de praktijk. :D
Komen veel dieper en preciezer in de kenvelden...
Ook fasttech is erg goed ...in Haaksbergen.
Heeft zich ook al bewezen.
Maar ik kies voor Mte.


Mvg chris
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 15:05  ·  #11
Voor zover ik heb kunnen vinden, zit er niet zoveel verschil in het 'programmeren' van (bijv) tunex en polestar, zijn volgens mij beiden standaard programma's voor een bepaald model en niet autospecifiek.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 15:16  ·  #12
Scania164,
Tunex prutsers? Mte zijn geen prutsers? Beetje kort door de bocht. De ervaring die ik heb is heel goed. Ikzelf heb geen ervaring met Mte. Ken ze niet en heb/kan er dus geen menig over hebben. Zal ze dan ook geen prutsers noemen.

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur voor een tuner. Ik moest een keus maken na een slechte ervaring met een tuner bij mijn vorige 2.5T. Was een gok want geen van de door mij benaderde tuners had eerder een 2.5T 231 pk getuned. Tunex durfde het aan en heeft het uitstekend gedaan. Op alle toeren een fors koppel. Ook pakt de turbo snel en goed op. Kortom vakwerk.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 15:22  ·  #13
R-W

Er zit wel degelijk een fors verschil tussen tuners. Voor mij is indertijd de software door Tunex op maat geschreven omdat er gewoon nog geen software voor gemaakt was. Als je kijkt naar mijn pk's en NM en deze vergelijkt met de andere tuners, ook Poolstar, dan zie je dat deze aanzienlijk hoger zijn die van de andere tuners. Naar mijn mening kopen ze allemaal de software van een en dezelfde programmeur.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 16:39  ·  #14
Ik ben ook van mening dat er grote verschillen zitten tussen de tuners. Dat een tuner meer vermogen uit een specifiek blok weet te halen wil dat nog niet zeggen dat de tuner of de specifieke tuning beter is dan van een andere tuner. Misschien is het tegendeel zelfs wel waar want je kunt natuurlijk niet oneindige vermogenswinst genereren zonder de boel op termijn kapot te helpen.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Polestar Tuning

 · 
Posted: 27.11.2013 - 16:48  ·  #15
@Yes,
Kan wel hoger zijn maar dat vind ik niet meteen een criterium. Maar 'ze' kopen naar jouw mening "allemaal de software van een en dezelfde programmeur" maar Tunex dus niet? Ik zie daar in de overzichtjes voor mijn motor exact dezelfde waarden staan als bij alle standaard chiptuners, dus ik vermoed idd dat de meesten met hetzelfde of soortgelijk programmaatje werken en dat er in jouw geval een bestaand en dicht in de buurt komend programma gebruikt is en dat wat aangepast is. Dat het de eerste keer niet helemaal goed ging, bevestigt dat vermoeden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0