populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 
 
 
 
 
Bartb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hardenberg
Leeftijd: 61
Berichten: 46
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 · 
Posted: 20.11.2023 - 19:23  ·  #1
Vandaag stond er een een leuk artikel in het "aftersales magazine" wat duidelijk weergeeft hoe populair de V70 is onder de zakelijke "youngtimer" rijders.

Voor de duidelijkheid; het gaat mij absoluut niet over de politieke boodschap, maar enkel om aan te geven hoeveel V70's ouder dan 15 jaar er zakelijk geregistreerd zijn. Het volledige artikel is hier te lezen: https://aftersalesmagazine.nl/…ungtimers/
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 347
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 · 
Posted: 20.11.2023 - 19:37  ·  #2
Voor het geld wat ik nu kwijt ben aan mijn xc70 2.5T van 2007 kan ik nog geen VW Polo rijden....
Geen moeilijke keus lijkt me !
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 · 
Posted: 20.11.2023 - 20:39  ·  #3
Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd.

Zeker de v70 is een ruime station.(ik doe even de aanname dat de v70 het gros van die registraties zal zijn) Veel moderne stations halen die binnenruimte zeker niet.
De enige grotere station die ik ken is een Citroën Xm maar die is ook echt veel ouder.

Het rijden van een Volvo is echter geen goedkope hobby.

Als je echter alle kosten lekker naar de zaak kunt schrijven en dus via de belasting goed kunt verzachten, is dat wel erg prettig .

Ben benieuwd wat er gebeurt als die regeling eraan gaat, meen dat 2026 het einde zou zijn (?)
Hoeveel van de v70’s blijven dan rijden.

Vergelijk het met de Renault megane station. Die werd destijds razend populair door een lease regeling waar deze NET binnen viel.

Regeling verdween en weg was de megane

Populariteit van een auto, zeker zakelijk , heeft eigenlijk alles met politiek te maken 😬
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 · 
Posted: 20.11.2023 - 21:48  ·  #4
Het zijn heerlijke auto’s onze Volvo’s.
Net als iedere andere 15 jaar oude auto zijn er ieder jaar wel kosten aan. Soms heb je mazzel en soms zit het tegen. Niet perse veel meer dan een klein autootje.
Denk dat vergelijkbare modellen van audi, bwm, mercedes wel duurder in onderhoud zijn. Maar dat is een aanname want rij al 20 jaar (voornamelijk youngtimer) Volvo’s 😄
Het is inderdaad heel fijn de kosten ‘bruto’ en vrijwel geen bijtelling hebben. De regeling zal wel eindig zijn, maar wanneer? De regeling slaat inmiddels ook nergens op, maar goed ik profiteer er wel van. Ooit bedacht voor startende zzp’ers die dan voordelig een (goed vervuilend 😂) busje konden rijden.
Overigens zou ik de V70 gewoon blijven rijden als die regeling niet meer zo bestaan.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 · 
Posted: 21.11.2023 - 11:56  ·  #5
De topicstarter zei heel duidelijk "Voor de duidelijkheid; het gaat mij absoluut niet over de politieke boodschap" ;-)
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2032
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: populariteit Volvo V70 onder de zakelijke "youngtimer" rijders

 · 
Posted: 21.11.2023 - 13:20  ·  #6
20 jaar oud en nog steeds minder gezeik en kosten dan een nieuwe Volvo van dit moment.
Simpele verstandige mensen, die V70 youngtimer riders:D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0