Portierbekleding verwijderen - [+ oplossing]

(niet meer van binnenuit te openen)

 
 
 
 
 
VolvoS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 58
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Portierbekleding verwijderen - [+ oplossing]

 · 
Posted: 29.08.2010 - 19:23  ·  #1
Heeft iemand een idee hoe ik bij mijn Volvo S60 2001 de (bestuurderkant) portierbekleding kan verwijderen? Niet omdat ik dit mooier vind staan maar mijn hendel om het portier te openen blijft halp uitgetrokken staan en ik krijg de deur niet meer open. Hij ging de laatste paar dagen al wat zwaarder maar nu is het dus echt mis. Als iemand dit eerder overkomen is hoor ik natuurlijk ook graag wat er mis / kapot is gegaan.
Groeten en alvast bedankt voor het meedenken.

Sjef
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Portierbekleding verwijderen

 · 
Posted: 31.08.2010 - 04:15  ·  #2
Bekleding zit 'onzichtbaar' vast met clips in de rand van de bekleding.
Volgens mij heb je dan nog paar schroeven bij de handgreep en bij je raamopener.
Als je dat allemaal los hebt kan je t voorzichtig naar je toe trekken.

(Zelf nog niet eerder bij mijn auto gedaan.. wel bij een ander zien gebeuren)
Succes ;)
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: Portierbekleding verwijderen

 · 
Posted: 07.09.2010 - 09:00  ·  #3
Hoi Sjef,

ik heb toevallig een maand geleden het zelfde gehad met mijn V70 (2001). er zitten idd rondom van die clips die je er met een dun tangetje uit kunt tillen. daarna moet je de handgreep open klikken. let op dat je dat niet met brut geweld doet anders breken er clipjes af om het weer goed terug te zetten. ook bij je buitenspiegel moet je de kap eraf halen en de schroeven verwijderen. Ik heb het met 2 man gedaan omdat je dan wat makkelijker dingen los krijgt. bij mij was de houder van de handgreep aan 1 kant gescheurd. ik heb deze toen met 2 componenten lijm verlijmd en daarna een klein gaatje geboord om er een tywrap omheen te trekken zodat het op zeker op z'n plek blijft. ik heb er daarna geen problemen meer mee gehad. En het is een stuk goedkoper dan een nieuw paneel erin zetten. tenmiste bij de v70 is dit niet los te vervangen.

grtz

raoul
 
Selected quotes for multi-quoting:   0