Portierslot blijft hangen

 
 
 
 
 
ruby
 
Avatar
 
Subject:

Portierslot blijft hangen

 · 
Posted: 19.03.2016 - 15:28  ·  #1
Sinds kort zit ik met het volgende probleem:

Het palletje van het bijrijdersportier blijft vaak hangen als je de centrale vergrendeling gebruikt. Zowel bij het sluiten als openen, soms gaat ie wel, soms half en soms niet.

Openen met de deurhendel van binnenuit werkt altijd (palletje komt omhoog) en met de hand het palletje in de gesloten stand zetten (naar beneden drukken dus) ook. Is dat iets waar ik zelf wat aan kan doen? Binnenin smeren of schoonmaken bijv.

Ik hoop dat jullie tips hebben!
Dan hoef ik me niet elke keer af te vragen waarom mijn bijrijder niet wil instappen ;-)
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Portierslot blijft hangen

 · 
Posted: 19.03.2016 - 16:29  ·  #2
Heb dit met mijn volvo v40 gehad. Ik geloof dat het schoonmaken en smeren van het binnenwerk wel eens kan helpen
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Portierslot blijft hangen

 · 
Posted: 20.03.2016 - 12:38  ·  #3
Daar heb ik ook last van en na uitlezen met Vida krijg ik de melding dat de spanning te laag is.

Ik heb al een ander slot geprobeerd maar dat was in mijn geval dus niet de oplossing. Nu inmiddels al aangewend om de deur met de sleutel te openen.

Dat het goed werk van binnen uit is dat de knop dan mechanisch wordt omgezet en dus altijd goed staat.
ruby
 
Avatar
 
Subject:

Re: Portierslot blijft hangen

 · 
Posted: 23.03.2016 - 18:39  ·  #4
Ik denk dat ik van de week die deur maar eens openmaak. Als ik het binnenwerk wil smeren, wat zou ik daar dan voor kunnen gebruiken?

Quote

Daar heb ik ook last van en na uitlezen met Vida krijg ik de melding dat de spanning te laag is.


Voor uitlezen met Vida heb ik zelf het spul niet in huis. Maar als je een te lage spanning hebt, is vervangen waarschijnlijk de enige oplossing (?)
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Portierslot blijft hangen

 · 
Posted: 23.03.2016 - 19:00  ·  #5
Quote door ruby

Ik denk dat ik van de week die deur maar eens openmaak. Als ik het binnenwerk wil smeren, wat zou ik daar dan voor kunnen gebruiken?

Quote

Daar heb ik ook last van en na uitlezen met Vida krijg ik de melding dat de spanning te laag is.


Voor uitlezen met Vida heb ik zelf het spul niet in huis. Maar als je een te lage spanning hebt, is vervangen waarschijnlijk de enige oplossing (?)



Auto is 16 jaar oud en 487000 op de teller. :love:

Daar wordt niet veel meer aan vernieuwd aangezien de dieselauto's volgend jaar weer duurder worden in de wegenbelasting. 🇳🇴 🇳🇴

Ik heb de deuren ook al meerdere malen open gehad maar smeren van het slot is erg lastig en andere topics hier geven ook al aan dat het niet veel helpt.

Volgens mij zijn er aardig wat forumleden in Twente met Vida en Dice om de auto uit te lezen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0