Hallo Forummers
het betreft een V70 uit 2001. Het uitlezen levert geen storingsmelding op.
Het probleem is dat het rechter portier niet meer open gaat.
Het slot reageert op geen enkele truck om hem open te krijgen
Niet bij het openen met de sleutel
Niet bij het openen met de AB (soms gaat het pinnetje niet omhoog)
Niet bij het openen met de binnenhandel (dan gaat het pinnetje wel omhoog)
Niet met de handel aan de buitenzijde
Ik heb al heel wat (inter)nationale forums doorgespit om een oplossing te vinden. Helaas.
Wat weet ik inmiddels:
De Wegenwacht vragen hem open te maken heeft geen zin want het is de bijrijders kant. Alle andere portieren openen gewoon
Het probleem kan veroorzaakt worden door een elektrisch of mechanisch probleem.
Op een forum las ik dat in de kofferruimte aan de linkerkant relais zitten voor de diverse portieren. Deze heb ik er allemaal uitgehaald. Alle portieren openen en sluiten gewoon.
Alle relais zijn van hetzelfde type. Daarna heb ik ze er in een andere volgorde ingeplaatst.
Was niet de oplossing, maar ik hoor wel iets schakelen.
Wie kan me meer vertellen over de relais voor de portiersloten?
Op een ander forum las ik dat het een foutje kan zijn op de print van de PDM. Wie kan mij vertellen waar die PDM zit? Op het stroomschema zie ik dat het 3/127 PDM/DDM is (Control module right front door)
Als er geen bruikbare oplossingen komen om de elektrische problemen uit te sluiten, dan wil ik het graag met jullie hebben over het inbrekersgereedschap
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Het is een heel verhaal geworden. Hieruit blijkt hoe lang ik er al mee worstel. Begin maart moet de auto naar de APK en dan moeten alle portieren open kunnen.
het betreft een V70 uit 2001. Het uitlezen levert geen storingsmelding op.
Het probleem is dat het rechter portier niet meer open gaat.
Het slot reageert op geen enkele truck om hem open te krijgen
Niet bij het openen met de sleutel
Niet bij het openen met de AB (soms gaat het pinnetje niet omhoog)
Niet bij het openen met de binnenhandel (dan gaat het pinnetje wel omhoog)
Niet met de handel aan de buitenzijde
Ik heb al heel wat (inter)nationale forums doorgespit om een oplossing te vinden. Helaas.
Wat weet ik inmiddels:
De Wegenwacht vragen hem open te maken heeft geen zin want het is de bijrijders kant. Alle andere portieren openen gewoon
Het probleem kan veroorzaakt worden door een elektrisch of mechanisch probleem.
Op een forum las ik dat in de kofferruimte aan de linkerkant relais zitten voor de diverse portieren. Deze heb ik er allemaal uitgehaald. Alle portieren openen en sluiten gewoon.
Alle relais zijn van hetzelfde type. Daarna heb ik ze er in een andere volgorde ingeplaatst.
Was niet de oplossing, maar ik hoor wel iets schakelen.
Wie kan me meer vertellen over de relais voor de portiersloten?
Op een ander forum las ik dat het een foutje kan zijn op de print van de PDM. Wie kan mij vertellen waar die PDM zit? Op het stroomschema zie ik dat het 3/127 PDM/DDM is (Control module right front door)
Als er geen bruikbare oplossingen komen om de elektrische problemen uit te sluiten, dan wil ik het graag met jullie hebben over het inbrekersgereedschap
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Het is een heel verhaal geworden. Hieruit blijkt hoe lang ik er al mee worstel. Begin maart moet de auto naar de APK en dan moeten alle portieren open kunnen.