Portierslot V70 classic niet meer te openen

portier geblokkeerd

 
 
 
 
 
superhaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 / 2020
Subject:

Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 05.02.2024 - 07:48  ·  #1
Het portier aan de bestuurderskant van mijn V70 classic uit '99 gaat niet meer open. Niet met sleutel en niet met afstandsbediening. De andere 3 reageren nog wel op de ontgrendeling. Ik hoor ook krakend geluid in het slot als ik de sleutel draai. Een erg lastige en vervelende situatie. Wie weet hoe ik dit aan kan pakken?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 05.02.2024 - 08:49  ·  #2
De slotcilinder en het elektronisch slot zijn twee verschillende dingen denk ik. Ik zou de slotcilinder eens flink inspuiten met slotspray, WD40, siliconenspray oid, maakt in eerste instantie niet zo heel veel uit denk ik, als er maar wat smering in komt. En dan de sleutel een paar keer in en uit het slot zodat de pinnetjes binnenin bewegen en de vloeistof zich kan verspreiden, en dan heel voorzichtig beginnen draaien (heen en terug, niet ineens proberen door te draaien).
Als je van binnenuit aan de hendel trekt gaat het portier wel open? Dan zit de ontgrendeling in ieder geval niet vast.
Daarna eens uitvogelen waarom het elektrisch slot niet meer opent... daar zullen vast wel tips voor komen van de Classic kenners.
Alfadragon
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 91
Geregistreerd: 09 / 2021
Subject:

Re: Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 05.02.2024 - 09:38  ·  #3
Klinkt alsof je slot kapot is.

Even de binnenbekleding er af halen en kijken wat er gebeurt (of juist niet) als je het slot bedient.

Er zijn wel wat filmpjes op de interwebs te vinden hoe je het slot demonteert.
superhaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 / 2020
Subject:

Reply on Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 06.02.2024 - 21:09  ·  #4
Quote door Bolbo

De slotcilinder en het elektronisch slot zijn twee verschillende dingen denk ik. Ik zou de slotcilinder eens flink inspuiten met slotspray, WD40, siliconenspray oid, maakt in eerste instantie niet zo heel veel uit denk ik, als er maar wat smering in komt. En dan de sleutel een paar keer in en uit het slot zodat de pinnetjes binnenin bewegen en de vloeistof zich kan verspreiden, en dan heel voorzichtig beginnen draaien (heen en terug, niet ineens proberen door te draaien).
Als je van binnenuit aan de hendel trekt gaat het portier wel open? Dan zit de ontgrendeling in ieder geval niet vast.
Daarna eens uitvogelen waarom het elektrisch slot niet meer opent... daar zullen vast wel tips voor komen van de Classic kenners.


Nee, ook van binnen niet te openen. Ik heb al WD40 erin gespoten maar geen resultaat helaas.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 07.02.2024 - 09:15  ·  #5
Als hij ook niet van binnen open gaat krijg je de deurbekleding er ook niet af dus :-( Dan moet je aankloppen bij het dievengilde (of ANWB, zo u wenst) om de autodeur met zo'n metalen strip langs het raam open te laten maken, en dan de deurbekleding eraf halen en het slot vervangen.
Misschien is er een plaatje beschikbaar of is er hier een kenner die weet hoe die slotverbinding in elkaar zit zodat je weet of het op die manier open te krijgen is. Of je kan aan de passagierskant de deurkaart eraf halen om je een beeld te vormen over hoe de boel in elkaar zit en waar je evt aan moet trekken om de deur open te krijgen. Bestuurdersdeur zal vermoedelijk hetzelfde zijn, maar in spiegelbeeld.
superhaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 / 2020
Subject:

Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 08.02.2024 - 18:29  ·  #6
Het is inmiddels uitgevoerd door garage Marius van Gessel uit Twello. Had hier al ervaring mee dus ik ben maar niet zelf gaan prutsen.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Portierslot V70 classic niet meer te openen

 · 
Posted: 09.02.2024 - 09:12  ·  #7
 
Selected quotes for multi-quoting:   0