GS Powerflush

 
 
 
 
 
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

GS Powerflush

 · 
Posted: 01.02.2015 - 16:43  ·  #1
Gisteren om 18;00 uur met mijn D5 naar Uden geweest om mijn bak te flushen.
zeer aardige man die netjes alles uitlegt wat hij gaat doen en wat er gebeurd.
resultaat is gewoon geweldig de olie in de bak was zo ver vervuilt dat hij dit niet vaak tegen is gekomen en de olie was het waart om in de galerie te komen :D
maar de auto heeft nu veel minder trilling geen bonken meet tijdens schakelen
Gerry bedankt voor de service en een fijne vakantie :thumb:
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: GS Powerflush

 · 
Posted: 01.02.2015 - 17:22  ·  #2
Mooi dat resultaat!
Toen jij binnen kwam was ie zeker nog bezig met die S80? Volgens mij zag ik je nog aan komen rijden toen ik vertrok! :D Hebben we elkaar dus net niet gesproken. Ik ging ook al erg tevreden weg. Als een heet mes door de boter bij de schakeling van N naar D. Heerlijk.
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: GS Powerflush

 · 
Posted: 17.02.2015 - 22:02  ·  #3
Quote door Piet_piraat

Mooi dat resultaat!
Toen jij binnen kwam was ie zeker nog bezig met die S80? Volgens mij zag ik je nog aan komen rijden toen ik vertrok! :D Hebben we elkaar dus net niet gesproken. Ik ging ook al erg tevreden weg. Als een heet mes door de boter bij de schakeling van N naar D. Heerlijk.


Kan zijn ja jij reed zeker net weg met Geert om de auto te testen (inleren) jammer dat ik je niet gesproken heb. En inderdaad de auto rijd echt super poe poe wat een verschil zeg.
Als ik 100/120 km p/u reed en gaf dan gas om bv. in te halen dan trilde de auto als een gek niet normaal meer.
Ik dacht eerst dat het de draagarm rubbers zouden zijn en heb toen de draagarmen vervangen maar niks hoor, toen dacht ik motor steunen maar nee hoor allemaal goed Nondeju wat nu een paar testen gedaan op snelweg en de trilling deed het alleen in de vijfde geartronic versnelling en bij terugschakelen naar 4 deed hij dat niet dus dacht dan maar de bak laten spoelen.
En .......................... alles weg heerlijk om zo weer te rijden.
Alleen krijg ik nu een 002F storing :'( en heb geen idee wat het inhoud maar Geert zou het nakijken en kon dan terug komen :thumb:
Mijn bak olie was zo zwart dat geert de olie in het museum zou zetten :lol:
maar mocht binnen een jaar terug komen om de bak nog eens te spoelen als dat nodig was voor de helft van het geld :thumb: toppie
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: GS Powerflush

 · 
Posted: 17.02.2015 - 22:15  ·  #4
Dat is een net aanbod. Heeft ie bij mij niet gedaan helaas, want na 60k ben ik vast wel weer aan de beurt ;). Al ga ik het misschien wel even aanzien...elk jaar 300 euro is toch een bak geld en als ie nog prima schakelt rek ik het mogelijk wel tot 100k. Vooral als je bedenkt hoe hard het al gaat met normale beurten en de extra dingen die er vast nog komen. De comfortbak moet geen bodemloze put worden! Voor jou wel erg fijn dat je klachten weg zijn en je nu weer fijn kan rijden. Dat is immers toch wat je wil :)

Overigens vind ik dit bij foutcode 002F:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=118337
Reset en nieuwe software zouden dus kunnen helpen.
En anders hier nog wat leesvoer:
http://www.matthewsvolvosite.c…46#p277246
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: GS Powerflush

 · 
Posted: 17.02.2015 - 22:34  ·  #5
Quote door Piet_piraat

Al ga ik het misschien wel even aanzien...elk jaar 300 euro is toch een bak geld en als ie nog prima schakelt rek ik het mogelijk wel tot 100k.


Het lijkt me dat je meestal lange afstanden (snelwegkilometers) rijdt ? Die 60K zal gebaseerd zijn op een bepaalde rijstijl lijkt me. Misschien kan de interval prima verlengt worden bij jou rijwijze en stijl. Gery kan je hier vast meer over vertellen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: GS Powerflush

 · 
Posted: 17.02.2015 - 23:07  ·  #6
Niet per se altijd lange afstanden, maar zeker de helft van mijn km's zit ik wel op de snelweg ja, en dat kan ook zomaar 75% zijn. En dan meestal op redelijk constante snelheid in lock-up. Dus het is inderdaad niet zo dat de bak enorm veel te lijden heeft. Ik kijk het gewoon ook even aan. Als ie wat hakerig begint te worden zie ik wel verder. Voor nu moet ik in elk geval een ruim jaar er tegenaan kunnen!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0