Powershift t4 2011

Wat is wijsheid

 
 
 
 
 
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Powershift t4 2011

 · 
Posted: 04.07.2019 - 21:30  ·  #16
De eerste 4 maanden van dit jaar hebben we elke maand een kapot gelopen Powershift bak gehad, 3 maal diesel, 1 maal benzine.
De laatste was door twee bedrijven slecht opgelapt met als resultaat een fout brein gemonteerd, en er was heel veel fout gemonteerd geweest, dat werd een rekening van 5500,- incl transport v.v.
In de regel kan het meevallen, als alleen de centrale koppeling defect is geraakt, is het bedrag veel lager, en dat is meestal het geval.
Doorrijden met klachten kan zorgen voor gevolgschade, en dan kan het schakelbrein ook nog wel eens vervangen moeten worden, dan ben je wel flink aan de beurt.
Ook is het sterk aan te raden om elke 80.000 de Powershift te spoelen, en een nieuw filter te monteren, we hebben er bijna iedere week 1 te spoelen, we hebben ze met ruim 3 ton zien rondrijden met de 1e bak, en ook rond de 100.000 km kapot gezien.
Er zitten wat kunststof geleiders in de bak, ( hoe kan je het bedenken ) en die willen nogal wat slijtagedeeltjes afgeven, dat is ook de reden van het 2.5 micron filter aan de bak, en uiteraard ook de reden dat er een periodieke oliewissel voorgeschreven is.
Niets ondernemen aan onderhoud bij een Powershift is groot risiko op dure reparaties...
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Powershift t4 2011

 · 
Posted: 04.07.2019 - 22:17  ·  #17
Is dit bij Ford dezelfde powershiftbak? Daar moet de (dure)olie om de 60.000 km vervangen worden en voor zover ik weet gaat die bij goed onderhoud niet heel vaak kapot?
han slijkhuis
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Powershift t4 2011

 · 
Posted: 26.07.2019 - 17:18  ·  #18
Dag,

De auto is inmiddels weer een kleine twee weken terug. De auto doet het weer.
Wat eerder gezegd werd klopt. Dus niet opnieuw een jaar garantie.

We gaan gewoon weer rijden en zien het wel. Het vertrouwen in de auto is er helaas niet beter op geworden. Ne de vakantie maar eens rondkijken voor wat anders denk ik.

Al met al ben ik na 20 jaar VW niet echt blij geworden van Volvo! Maar goed, luxe-problemen roepen we dan maar.

Groeten Han
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Powershift t4 2011

 · 
Posted: 22.09.2019 - 18:06  ·  #19
Ik was uit nieuwsgierigheid aan het zoeken naar informatie over een Powershift-bak. Maar dit topic lezend, en de reactie van GS powerflush zijn het gevoelige dingen.

Ik heb het normaal niet zo op automaten, en dan vooral de planetaire bakken vind ik niet lekker rijden. Maar een DSG bak bevalt mij wel. Bij de grote jongens is Volvo juist marktleider met I-shift in automatische bakken. En daar heb ik wel ervaring mee.

bij de grote jongens lukt het met een droge plaatkoppeling die met servo besturing bediend wordt, de Powershift is weer gekunstel met een natte dubbelwerkende vloeistofkoppeling.

Weet iemand waarom daar niet voor een droge koppeling gekozen is?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0