Premium speakers + PA300 (S60)

Woofers in de voorportieren werken niet.

 
 
 
 
 
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 02:06  ·  #1
Goede dag,

Ik heb vandaag mijn audio geupgrade van een HU650 met performance naar HU650 met Premium Audio incl PA300.
Bijna alles zit erin op de achterportieren na (best veel werk :lol: ). Echter schept mijn verbazing bij het testen van de speakers, dat mijn woofers in de voorportieren niet mee doen. De mid-range en de tweeter werken perfect. Op de hoedenplank heb ik ook geen problemen de speakers doen het erg goed.

-Waar zou dit aan kunnen liggen, kan niemand mij uit de brand helpen.

Is er misschien een optie dat er een connectie bestaat tussen de woofers in de voorportieren en de woofers van de achterportieren?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

TNXX GUYS!! :D
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 05:43  ·  #2
Hallo Rene,

Klinkt alsof ze kapot zijn.
Kun je de conus nog wel bewegen ?
De bedrading van de woofer zelf loop naar de aansluitstekker, zitten deze wel goed vast ?
Zo niet, dan kun je ze solderen.
Succes.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 10:16  ·  #3
Staan de instellingen in je radio wel zo dat de woofers voorin ook mee moeten doen?
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 11:42  ·  #4
Hey Big dog,

Ik ga er vandaag weer mee verder, de conussen zaten gewoon los. En leken in1e instantie goed.

Hey R-W,

Hoe doe ik dat dan de hu-650 zo instellen?? Hoor het graag..

Guys keep u informed ;)

Greets :D
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 12:33  ·  #5
Ik ken de 650 niet maar heeft die geen verborgen menu's, dolbyinstellingen e.d.? De combi 650+versterker+premium is wel mogelijk en je moet voor deze combi geen nieuwe software laten laden? Als de bedrading verder goed is, lijkt het idd op kapotte woofers maar wel 'toevallig' dat dat aan beide zijden zo is dan.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 13:21  ·  #6
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 15:15  ·  #7
Guys,

Ik ben best druk geweest. :D
-Deuren open gemaakt, speakers bekeken, deze waren op het oog netjes en alle draden zaten voor zover ik kon zien netjes vast, daarna doorgemeten (maar omdat ik eigenlijk op electronisch gebied een leek ben) ik had overal weerstand. :-/
-Na op het oog niks te zien heb ik toch maar m'n versterker afgekoppeld van m'n HU650.
-Vervolgens de speakers aangesloten en getest zonder versterker.
-Wederom weergave zonder woofer. :(
-Toen speakers volledig verwijdert, aangesloten op een andere bron, wederom weergave zonder woofer.
-Heb de leverancier gebeld (auto Rima super vriendelijke mensen), wacht nu op reactie.

tot zo ver de update.

wordt vervolgd.. ;)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 18:22  ·  #8
Als je de beide draden die naar de woofer gaan op een 1,5 v batterij aansluit, een paar keer er tegen tikken, dan hoor je als het goed is een tikkend krassend geluid. Dat is niet schadelijk voor de speaker, maar dan weet je dat de woofer en bedrading goed zijn. Op die manier kun je ook de fase checken. Als de plus van de batterij op de plus van de woofer zit moet de konus naar voren komen. Als je om welke reden dan ook twijfelt is dit de manier.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 24.10.2013 - 18:38  ·  #9
Ik begrijp van Rene dat alleen zijn woofers het niet doen, de middentoon dus wel, alsmede de tweeters.
Dit signaal komt vanaf dezelfde kabel.
Was de bekabeling in de auto niet goed geweest, dan hadden de middentoners en de tweeters zeker niet gespeeld.
Hetzelfde geldt ook voor de versterker.
Dit probleem zit hem duidelijk in de woofers, of de bekabeling, welke naar het aansluitpunt van de luidspreker loopt.
Ik ben nieuwsgierig naar de reactie van Auto Rima.
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 25.10.2013 - 04:18  ·  #10
Hey guys,

Momenteel ben ik aan het ''werk'' vandaar de late tijd ;)
Idd Waltersan, zoals Big Dog al vermelde alles werkt dus de Mid-range en tweeter alleen de woofer's niet (van de Premium voorportier speakers zowel L als R)

Ik heb Remon van auto Rima aan de lijn gehad en heb het probleem uitgelegd, ook heb ik vermeld dat we de speakers op een externe audio bron hebben aangesloten en dat we daar het zelfde probleem constateerde. Remon heeft mij gerust gesteld en ik krijg een set nieuwe speakers opgestuurd.

Alles zit en nu in en ookal werken de woofer's vanuit de voorportieren nog niet mee, WAT EEN SOUND ZEG!!!!! Ik had dit veel eerder moeten doen. Ik ben net een kleine blije jongen nu.
De vrouw begrijpt hier echter helemaal niks van, sterker nog ''quote'': ''Ik hoor eigenlijk helemaal geen verschil, is die grote box nu uit de kofferbak''

Ik heb de speakers als het goed is van het weekend nog en anders worden ze maandag geleverd.

Ik hou jullie wederom op de hoogte ;)
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 25.10.2013 - 09:10  ·  #11
Mooi he dat premium....heeft wat je noemt ballen :D
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 25.10.2013 - 18:10  ·  #12
Quote door Bizon S60 D5 2006

Ik had dit veel eerder moeten doen. Ik ben net een kleine blije jongen nu.


Mooi toch, daar doe je het voor.
Zie het maar zo, beter laat dan nooit.
Nu nog de puntjes op de "i", maar dat is een kwestie van dagen.
Veel plezier ermee.
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 05.11.2013 - 10:07  ·  #13
Hey guys,

Eindelijk na een aantal bijzonderheden heb ik een uitermate nette set ontvangen. Na ontvangst heb ik de speakers meteen ingebouwd en jeetje jeetje wat een sound!!!!

Ik ben zo blij met dit systeem.. Maar ja zoals iedereen wel zal hebben zit ik alweer te denken aan een HU850 en een premium dash speaker.. Is dit aan te raden want het geluid is al enorm strak.

Hoor het wel ;)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 05.11.2013 - 10:31  ·  #14
Zo een centre-speaker is leuk maar heeft het echt een meerwaarde?? Hmm ik weet het niet. Mensen hier op het forum hebben meer dan eens de centre-speaker uit. Wel is het bijvoorbeeld met live-concerten een aanrader. Ik denk persoonlijk dat ik er niet veel meer aan gedaan zou hebben! De klank van premium is bijzonder goed! :love: :love:
Rene Bruin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spijkenisse
Leeftijd: 39
Berichten: 46
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Premium speakers + PA300 (S60)

 · 
Posted: 05.11.2013 - 11:44  ·  #15
Quote door Trissy1979

Zo een centre-speaker is leuk maar heeft het echt een meerwaarde?? Hmm ik weet het niet. Mensen hier op het forum hebben meer dan eens de centre-speaker uit. Wel is het bijvoorbeeld met live-concerten een aanrader. Ik denk persoonlijk dat ik er niet veel meer aan gedaan zou hebben! De klank van premium is bijzonder goed! :love: :love:


Wat zijn afgezien van de interne wisselaar en dash speaker de voordelen van de HH850, weet jij dat?? Ik ga de wisselaar niet gebruiken ivm mijn imiv ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0