Preventieve oliedrukherstel reparatie l

Dit is een echte sluipmodenaar !

Vee70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

· 
Posted: 21.09.2025 - 07:04  ·  #766
Quote door Maartjinski

Zeg maar Maarten tegen Martijn. :-P

Eventueel kun je de pomp van de stuurbekrachtiging verwijderen zodat je meer ruimte hebt voor die banjo.

Oké, hallo Maarten, haha.

Ik heb de banjobout aan die zijde al los. Het gaat om degene die aan de zijkant van het blok zit.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.09.2025 - 13:12  ·  #767
Quote door Vee70

Bedankt al jullie antwoorden en suggesties.

Ik heb geen enkele keer een melding gehad van lage oliedruk op het Dashboard.

Ik heb de pan eraf gehaald, het leek erop dat een O ring is gaan schuiven bij het monteren van de pan, er droop namelijk een hele kleine hoeveelheid olie langs de bouten die om het oliefilter heen zitten.

De pan zit er terug op en de motor loopt weer als tevoren. Nu maar hopen dat eventuele schade beperkt is gebleven.

Tip dus voor de volgende klusser; heel goed in de gaten houden of de ringen op hun plek blijven zitten bij het monteren van de pan, blijkbaar schuiven ze gemakkelijk mee bij het uitlijnen van de gaten van de bouten.

Volgende klus; carterventilatie.

Misschien mosterd na de maaltijd, maar heb je het kanaal van de carterventilatie schoon gemaakt toen de carterpan er onderuit was? Die zit vaak ook helemaal verstopt, het vervangen van alleen de PCV heeft dan niet heel veel zin.
Vee70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.09.2025 - 17:23  ·  #768
Quote door [-Tom-]

Quote door Vee70

Bedankt al jullie antwoorden en suggesties.

Ik heb geen enkele keer een melding gehad van lage oliedruk op het Dashboard.

Ik heb de pan eraf gehaald, het leek erop dat een O ring is gaan schuiven bij het monteren van de pan, er droop namelijk een hele kleine hoeveelheid olie langs de bouten die om het oliefilter heen zitten.

De pan zit er terug op en de motor loopt weer als tevoren. Nu maar hopen dat eventuele schade beperkt is gebleven.

Tip dus voor de volgende klusser; heel goed in de gaten houden of de ringen op hun plek blijven zitten bij het monteren van de pan, blijkbaar schuiven ze gemakkelijk mee bij het uitlijnen van de gaten van de bouten.

Volgende klus; carterventilatie.

Misschien mosterd na de maaltijd, maar heb je het kanaal van de carterventilatie schoon gemaakt toen de carterpan er onderuit was? Die zit vaak ook helemaal verstopt, het vervangen van alleen de PCV heeft dan niet heel veel zin.

Beste Tom,

Bedankt voor je tip.

Dat heb ik alleen niet (tijdig) gedaan tijdens de werkzaamheden aan de carterpan.

Momenteel ben ik bezig met het monteren van de nieuwe onderdelen van de carterventilatie.

Ik heb niet heel veel weg kunnen schrapen bij het kanaal dus hopelijk valt ook dat mee. Het potje zelf was ook niet heel erg aangekoekt vanbinnen.

Hartelijke groet,

René
Selected quotes for multi-quoting:   0