Hallo lieve leden
Ik heb een probleem met de servopomp.
Ik was in NL en heb daar een garage opgezocht.
Die zei, dat ik rustig terug naar Zwitserland kan rijden met deze servopomp, omdat er niks lekte, toen de Volvo op de brankaar stond en van onderen werd bekeken.
Onder voorwaarde deze bij de garage te laten zien. Dat werd expliciet gezegd.
Reis terug naar Zwitserland was zonder Problemen en natuurlijk erg komfortabel.
Zondag gereden....niet al te veel vacantieverkeer en zonder vrachtverkeer...zelfs maar met half uur meer in de snelst te verwachtte tijd gedaan...
De garage hier in Zwitserland zei ook, dat het wel OK is zo. Gewoon verder rijden.
Maar het geluid bij normale motorwarmte dat ie pomp maakt, is toch wel niet mooi en was bij zijn bijzijn (de garagist) minder intensief als andere keren.
Welke handelaar van Volvo-onderdelen kunnen jullie aangeven, om een goede gebruikte servopomp voor een redelijke prijs te kopen?
Volvo V70 II 2.4 140 PS (Koop: tegen einde 2000); Model 2001
Groet
pigajo (uit Zwitserland)
indicatie 1: de servo-olie schuimt bij het openmaken van de olie voor de stuurbekrachtiging op bedrijfstemperatuur van de motor, dus komt er lucht in het systeem?
indicatie 2: de besturing maakt pas geluiden, als de Motor op bedrijfstemperatuur is.
indicatie 3: de besturing maakt na het aankomen in de stand het meeste geluiden, als kort na het aankomen met warme Motor de besturing in gebruik genomen wordt. Daarbij schuimt de vloeistof van de stuurbekrachtiging bij bedrijfstemperatuur uit zijn zwarte Koker.
Maar: Hij kookt niet, ik kan de vinger er in houden...dus dat er lucht in komt is plausibel...
Bedankt voor de Info's.
pigajo
Ik heb een probleem met de servopomp.
Ik was in NL en heb daar een garage opgezocht.
Die zei, dat ik rustig terug naar Zwitserland kan rijden met deze servopomp, omdat er niks lekte, toen de Volvo op de brankaar stond en van onderen werd bekeken.
Onder voorwaarde deze bij de garage te laten zien. Dat werd expliciet gezegd.
Reis terug naar Zwitserland was zonder Problemen en natuurlijk erg komfortabel.
Zondag gereden....niet al te veel vacantieverkeer en zonder vrachtverkeer...zelfs maar met half uur meer in de snelst te verwachtte tijd gedaan...
De garage hier in Zwitserland zei ook, dat het wel OK is zo. Gewoon verder rijden.
Maar het geluid bij normale motorwarmte dat ie pomp maakt, is toch wel niet mooi en was bij zijn bijzijn (de garagist) minder intensief als andere keren.
Welke handelaar van Volvo-onderdelen kunnen jullie aangeven, om een goede gebruikte servopomp voor een redelijke prijs te kopen?
Volvo V70 II 2.4 140 PS (Koop: tegen einde 2000); Model 2001
Groet
pigajo (uit Zwitserland)
indicatie 1: de servo-olie schuimt bij het openmaken van de olie voor de stuurbekrachtiging op bedrijfstemperatuur van de motor, dus komt er lucht in het systeem?
indicatie 2: de besturing maakt pas geluiden, als de Motor op bedrijfstemperatuur is.
indicatie 3: de besturing maakt na het aankomen in de stand het meeste geluiden, als kort na het aankomen met warme Motor de besturing in gebruik genomen wordt. Daarbij schuimt de vloeistof van de stuurbekrachtiging bij bedrijfstemperatuur uit zijn zwarte Koker.
Maar: Hij kookt niet, ik kan de vinger er in houden...dus dat er lucht in komt is plausibel...
Bedankt voor de Info's.
pigajo