Probleem remmen

Probleem remmen

Hano1963
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Probleem remmen

· 
Posted: 20.07.2017 - 18:18  ·  #1
Dag allemaal,

Sinds gistermiddag een eigenaardig probleem bij het remmen. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Als ik bijvoorbeeld op een rotonde afrij en snelheid verminder door zachtjes te remmen is er niks aan de hand. Echter bij de tweede en derde keer remmen achter elkaar voelt het rempedaal keihard aan en neemt de remkracht nogal flink af. Eigenlijk remt hij voor geen meter meer. Als ik dan weer verder rij voelt het weer normaal aan maar bij twee of drie keer remmen lijkt het rempedaal wel dood op het einde van het intrappen.
Ik hoor geen eigenaardige geluiden, geen gesis of wat dan ook. Er is ook niks te zien zo op het eerste oog.
Vreemde is dat het lijkt alsof de auto ook nogal staat te trillen.

Waar moet ik beginnen alvorens naar de dealer te gaan die de bankrekening wil plunderen.
Ik heb flink gezocht overal maar kom het probleem in deze vorm eigenlijk nergens tegen. Ik kom wel van alles tegen op internet maar dan gaat het gepaard met gesis en dat is hier niet zo. Dat is als de rembooster lek is.

Zou het een kapotte vacuümpomp kunnen zijn, omdat de auto nogal lijkt te trillen? Want volgens mij regelt diezelfde vacuümpomp ook de voorste motorsteun, wat het trillen zou kunnen verklaren? Ik zie geen losse slangetjes of wat dan ook. En natuurlijk is vloeistof op peil. Ik ga morgen nog even goed kijken maar wellicht kan iemand me al op weg helpen?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

Re: Probleem remmen

· 
Posted: 20.07.2017 - 19:38  ·  #2

Zou het een kapotte vacuümpomp kunnen zijn, omdat de auto nogal lijkt te trillen?

Als je pedaal hoger komt te staan en keihard is maar je geen vertraging bemerkt is dat wel waar ik aan zit te denken. Althans, een niet goed functionerende vacuümpomp of een lek waardoor er niet snel genoeg vacuum gemaakt kan worden.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.07.2017 - 00:17  ·  #3
Idd, vacuüm lekt weg en kan niet snel genoeg aangevuld worden, dus een flink lek als het ook bij draaiende motor optreedt. Niet meer mee rijden zou ik je aanraden.
Ik had een lekke voorste motorsteun en dat vacuümlek was ook te merken aan een hard pedaal, maar alleen bij uitgeschakelde motor. (Werd dan steeds harder want vacuüm lekte weg en werd niet aangevuld)
Ik zou de vacuumslangen een voor een, aan 1 kant lostrekken en met de mond zuigen of blazen, dan merk je wel of er iets lekt denk ik. Dan weer vast en dan pas de volgende.
Als dat heel ongezond is oid moet iemand anders dat maar melden, dit zou ik doen...
Ik zou in de omgeving rembooster en vacuümpomp beginnen, daar moet ergens een flink lek zitten.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.07.2017 - 05:05  ·  #4
Weet niet over wat voor auto we praten ? Maar de rembekrachtigers zelf gaan ook nog wel eens lekken.....
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.07.2017 - 17:08  ·  #5
Als je rookt, pak eens een flinke sigaar en blaas rook in de motorruimte. Dan zie je vanzelf of het ergens "in" verdwijnt... et voilà
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.07.2017 - 15:37  ·  #6
Ik heb dit ook (in mindere mate) bij mijn eerste 2.5D gehad en hier was het de vacuumpomp.

Selected quotes for multi-quoting:   0