Hey hallo.
Leuk dat je t vraagt. Ik wou nog even stil blijven tot na t weekend. Zo nog een lang stuk terijden en dan weer even

en hoe of wat.
Maar........
Ik had al aangegeven dat ik de oude motoren zou terug zetten. Dat hielp mee aan het verhaal dat de auto niet meer scheef trok en/of tehoren was dat de motoren ongelijk liepen. Dus klein vooruitgangetje. De rem liep nog wel warm. Nu kreeg ik via via tehoren dat de remblokken goed nagezien moest teworden. Of dat er een verschil was in slijtage of dikte. Nu waren die nog geen jaar oud. Dus versleten, zeker niet. Maar als je met de schuifmaat ging meten kwam daar inderdaad uit dat de remblokken (vooral links) niet gelijk afsleten maar 2mm verschil hadden tussen het ene oor en andere. Of tewel scheef afgesleten....... en dat schijnt dus een dingetje tezijn in dit verhaal. Nieuwe blokken er ingestoken en de hitte is al heel dratisch afgenomen. De electronische handrem kan niet goed overweg met verkeerd afgesleten delen. Zijn meting en afstel punten kloppen dan schijnbaar niet helemaal en zal dan nog meer warmte genereren door aanlopen etc.
Heb wel wat dingen kunnen vinden wat eventueel het probleem hebben veroorzaakt. De Brembo remblokken hadden geen 100% pasvorm, nu Até en die passen in 1x goed en de oude remtangen en dan vooral links was aardig aangeroest. Rubber van zuiger had ook een beschadiging.