Hi daar,
De dame de S60 heeft weer een nieuw euvel voor me gevonden.
De achterremmem worden zeer heet tijdens rijden. Na amper 5 km zijn ze al niet meer beet tepakken. Nu is dat in de afgelopen tijd al vaker opgevallen dat de achter remmen warmer waren dan voor. (Ook tijdens test met uitrollen op snelweg bij een benzine pomp. Voor schijve koud. Achter warm. ).
Nu werd het wel steeds erger. Dus remmen via tool in service stand gezegt, remmen schoongemaakt etc. Vervolgens weer uit service stand en de remmen laten kalibreren.
Totaal geen nut gehad. Werden nog steeds warmer en met de dagen steeds warmer leek wel.
Volgende stap. Nieuwe remtangen plus motor van het handrem systeem achter op de tang. Uitkomst. Nog steeds het zelfde. Alle twee de schijven worden zeer heet.
Wederom weer aan het zoeken geweest. Remmen in service stand en alles uit elkaar en stap voor stap opbouwen. Voet rem eerst. Tangen schoon, glij pennen schoon, plaatjes nieuw. Op dat moment het wiel er op gezet en slingeren maar. Wiel blijft als een dolle draaien.
Volgende stap is dan met tool de remmen uit service stand halen. En wat blijkt, vanaf dat moment gaat het wiel stroef lopen. Max 5 rondjes bij een slinger.
Beide kanten gaan dus zwaar lopen zodra ik handrem motoren in hun neutrale werk stand zet.
Nu is mijn vraag. Naast het kalibreren met tool zijn er andere manieren om de hand rem tekunnen resette? Of wat zal de volgende stap zijn. Wat stuurt de handremmotoren aan wat wellicht niet de goede waarde geeft en hij zijn neutrale work mode niet vind? Je hoort de motoren wel stellen bij opnieuw kalibreren. Eerst geheel op de schijf en dan een stukje terug.
Dank!
De dame de S60 heeft weer een nieuw euvel voor me gevonden.
De achterremmem worden zeer heet tijdens rijden. Na amper 5 km zijn ze al niet meer beet tepakken. Nu is dat in de afgelopen tijd al vaker opgevallen dat de achter remmen warmer waren dan voor. (Ook tijdens test met uitrollen op snelweg bij een benzine pomp. Voor schijve koud. Achter warm. ).
Nu werd het wel steeds erger. Dus remmen via tool in service stand gezegt, remmen schoongemaakt etc. Vervolgens weer uit service stand en de remmen laten kalibreren.
Totaal geen nut gehad. Werden nog steeds warmer en met de dagen steeds warmer leek wel.
Volgende stap. Nieuwe remtangen plus motor van het handrem systeem achter op de tang. Uitkomst. Nog steeds het zelfde. Alle twee de schijven worden zeer heet.
Wederom weer aan het zoeken geweest. Remmen in service stand en alles uit elkaar en stap voor stap opbouwen. Voet rem eerst. Tangen schoon, glij pennen schoon, plaatjes nieuw. Op dat moment het wiel er op gezet en slingeren maar. Wiel blijft als een dolle draaien.
Volgende stap is dan met tool de remmen uit service stand halen. En wat blijkt, vanaf dat moment gaat het wiel stroef lopen. Max 5 rondjes bij een slinger.
Beide kanten gaan dus zwaar lopen zodra ik handrem motoren in hun neutrale werk stand zet.
Nu is mijn vraag. Naast het kalibreren met tool zijn er andere manieren om de hand rem tekunnen resette? Of wat zal de volgende stap zijn. Wat stuurt de handremmotoren aan wat wellicht niet de goede waarde geeft en hij zijn neutrale work mode niet vind? Je hoort de motoren wel stellen bij opnieuw kalibreren. Eerst geheel op de schijf en dan een stukje terug.
Dank!