problemen bij extreme koude S60 D5

vermogensverlies

 
 
 
 
 
egmond
 
Avatar
 
Subject:

problemen bij extreme koude S60 D5

 · 
Posted: 14.02.2010 - 12:08  ·  #1
Bij vertrek uit Italie was het erg koud, min 14 graden. De motor van mijn S60 D5 sloeg wel aan, maar bij wegrijden was er bijna geen vermogen. Hij ging niet harder dan 60 km/u. De melding ' motormanagement service vereist spoed' kwam in beeld.

Na een hoop gestotter en bijna stil staan in een tunnel de ANWB gebeld. De motor liep nog wel, maar kwam niet boven 2500 toeren. Omdat het lang duurde voordat de Italiaanse collega's van de ANWB er waren de motor toen hij warm was uitgezet en daarna opnieuw gestart. Probleem opgelost. Hierna de ANWB afgebeld en probleemloos naar Nederland gereden. De melding in de boordcomputer was ook weg. Weet iemand hoe dit komt (extreme kou? Daar moet een Zweedse auto toch tegen kunnen?) Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn. De auto is van 2004 en heeft 215.000 km gereden.

Alvast dank voor de reactie.

Paul
jeroens60
 
Avatar
 
Subject:

Re: problemen bij extreme koude S60 D5

 · 
Posted: 14.02.2010 - 12:34  ·  #2
hay paul,

toevallig dat dat zag afgelopen vrijdag met top gear, was alleen met een andere auto. Als het onder een bepaald temperatuur komt dan wordt diesel meer een dikke drap en dan heeft hij dus moeite om te starten. Nu was bij jou niet zo extreem koud dus misschien dat jij heb wel gestart kreeg maar dat de diesel dus nog niet goed vloeibaar was. Ik hoop dat dat het is anders weet ik het ook niet.

jeroens60
joop50
 
Avatar
 
Subject:

Re: problemen bij extreme koude S60 D5

 · 
Posted: 11.03.2010 - 12:08  ·  #3
Ik heb ook startproblemen gehad bij extreme kou.
Ik had ook dezelfde foutmelding.
Uiteindelijk bleken de verstuivers lek.
2 heel slecht en de andere 3 waren matig.
Alle 5 vernieuwd (1500 euro)
Probleem was toen wel verholpen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0