problemen met HU-803

 
 
 
 
 
herrieT5
 
Avatar
 
Subject:

problemen met HU-803

 · 
Posted: 23.02.2013 - 12:34  ·  #1
Sinds een paar maanden hebben een T5 automaat uit 2000. Auto rijdt geweldig dus daar geen probleem.
Echter, na een week wilde mijn vrouw (die meestal in de auto rijdt) een cd in de speler doen en tot haar grote verbazing viel de cd in het gat alsof er helemaal geen cd speler in zit. En sinds vorige week gaat bij omdraaien van de contactsleutel het scherm naar boven. In het scherm wordt om een kaart cd gevraagd. Ik krijg met geen mogelijkheid het scherm naar beneden. De radio werkt overigens prima.
Als ik in de cd-wisselaar achterin cd's plaats doen die het ook niet.
De garagehouder heeft inmiddels de cd voorin verwijderd en vertelde me dat het lijkt of er helemaal geen cd speler in zit.
Heeft iemand een goed idee? Alvast bedankt voor de moeite!
Groet Herman
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: problemen met HU-803

 · 
Posted: 23.02.2013 - 13:42  ·  #2
Quote door herrieT5
De garagehouder vertelde me dat het lijkt of er helemaal geen cd speler in zit


Ik durf het bijna niet te vragen: zit die speler er dan ook wel echt in?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: problemen met HU-803

 · 
Posted: 23.02.2013 - 15:55  ·  #3
Er is een model met een 3-cd wisselaar in de dashboard radio, misschien heb zo'n model?
En in de 603 kun je de cd speler eruit halen, en daar hangt ook wat electronica omheen, kan me goed indenken dat de D/A converter er maar 1 keer in zit. Als die nu ontbreekt heb je inderdaad geen geluid vanaf de wisselaar achterin.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: problemen met HU-803

 · 
Posted: 23.02.2013 - 16:29  ·  #4
Hallo Herman,

Allereerst welkom op het forum.

Scherm gaat omhoog en niet weer naar beneden.
De wisselaar, achterin de auto, is gekoppeld aan dit scherm.
Kort gezegd is de een navigatie cd wisselaar.
Voor muziek afspelen is deze dan ook niet bedoeld.
Als je de auto van het contact af hebt, dan kun je de zekering (van het RTI scherm, zie instructieboekje) verwijderen en blijft het scherm opgeborgen.
De cd speler voorin is een ander verhaal.
Hiervoor kun je beter een andere (donorexemplaar) voor zoeken.
Let wel; deze moet hetzelfde modeljaar hebben als jouw auto en is bij de "bekende" demontagebedrijven verkrijgbaar.
(Zie ook: algemeen>handige en technische linkjes).
Succes
herrieT5
 
Avatar
 
Subject:

Re: problemen met HU-803

 · 
Posted: 23.02.2013 - 20:58  ·  #5
Bedankt Bigdog,

Hier heb je me een stap verder geholpen.

De geachte garagehouder (best een goeie vent hoor) kan nog een goed gesprek van me verwachten. Hij gaat ervoor zorgen dat de cd speler in orde komt en als'ie er om wat voor reden niet meer in zit regelt hij een andere voor me.

Ik moet nu alleen het benzineverbruik op korte stukken (1:6 !!!!!) zien op te lossen.
Vanmiddag heb ik getankt en een dubbele hoeveelheid brandstoftoevoeging erin gedaan. Volgende week neem ik de auto mee naar m'n werk en zal ik wat langere stukken rijden (enkele reis is 24 km). Ik hoop dat de boel dan een beetje schoongebrand wordt en het verbruik wat naar beneden gaat.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0