Problemen met het alarm V70

 
 
 
 
 
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 02.04.2024 - 13:59  ·  #1
Gisteren toen ik na uitlaten hond weer in de auto stapte kreeg ik een melding op dashboard: Alarm actief in de auto.

Thuisgekomen auto deur vastgemaakt met centrale deurvergendeling na een tijdje ging het alarm af. Later op de avond heb ik de zekering van het geluid van het alarm eruit gehaald (dit in verband met de herrie voor de buurt). Daarna is het alarm nog een aantal keren gegaan (knipperlichten). Later niet meer.
Vanochtend was het eerst nog goed later begon het weer, knipperlichten dus. Nu met Vida uitgelezen. Zie bijlage.
Een storing in de ruitbreuklussen. Heb de sencors wat heen en weer gedaan, was het even goed maar nu weer mis.
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen ?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 02.04.2024 - 14:01  ·  #2
Na het heen en weer bewegen van de sensor bij het achterraam, heb ik Vida er weer aan gehad en nu geen geel REM meer maar alarm ging wel weer af.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 295
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 02.04.2024 - 17:41  ·  #3
Reactie ingetrokken.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 316
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 02.04.2024 - 18:06  ·  #4
Weet je zeker dat het niet de bekende lekkende batterij in de module is?
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 03.04.2024 - 16:18  ·  #5
Heb blijft een beetje vreemd: gistermiddag deur op slot met centrale vergrendeling, even later knipperlichten weer aan (geluid is zekering uitgehaald), dus alarm.
Deur van het slot gehaald, en dan blijft bovenop het rode (alarm) lampje knipperen waar je kunt zien dat het alarm aan staat. Deur weer op slot, rode lampje knippert normaal en geen alarm weer gehad. Vanochtend deur los, rode lampje knippert, deur weer op slot, deur weer los. Rode lampje gaat uit. Ik rij weg maar krijg melding op het dashboard: Alarmsysteem service vereist. Op plek van bestemming aangekomen, deur niet op slot gedaan, even later weer weggereden en de melding is NIET op het dashboard.Enig idee ????
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 03.04.2024 - 16:32  ·  #6
Als je de auto op slot zet met de sleutel gaat het alarm niet aan. Daaruit zou ik opmaken dat als je alarm aan staat en je de auto openmaakt met de sleutel, het alarm ook niet wordt uitgeschakeld, wat strookt met jouw beschrijving.

Ik zou maar eens uitlezen om te bekijken welke module in het alarmsysteem voor de storing zorgt, en van daaruit verder kijken. Indien onlogisch gedrag: mogelijk de printplaat kapot / aangetast door lekkende noodbatterij, dat komt vaker voor.
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 03.04.2024 - 18:27  ·  #7
Ik heb de auto niet met de sleutel vastgemaakt, maar met de vergrendeling. Zag net en had me dat gisteren ook al verbeeld dat de auto dus nadat ik hem van het slot heb gehaald en zorgen dat ook het rode lampje uit is, vanzelf weer op slot gaat. Ga hem morgen opnieuw uitlezen, gisteren gaf hij REM links achter aan, zie eerdere bijlage. Later was deze niet meer geel.
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 04.04.2024 - 19:54  ·  #8
Met VIDA uitgelezen geeft geen foutmelding aan, ,maar als de deur los is gaat ie soms vanzelf op slot en ook dan gaat soms het alarm weer aan (knipperlichten).
De hele nacht is het goed gegaan, het blijft een vreemd fenomeen.
Kan hem niet met de sleutel vastmaken want krijg de sleutel niet meer om, al heel lang niet gebruikt.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 08.04.2024 - 09:45  ·  #9
dikke kans inderdaad dat de alarmmodule stuk is; daar zit een noodbatterij in. Die noodbatterij gaat op een zeker moment lekken, en dan lekt 'ie direct op het printplaatje van de alarmmodule, wat op z'n beurt weer voor allerlei storingen zorgt: https://youtu.be/qbaT6fAS6pM?si=mkIHMS_x_56Af79C en https://youtu.be/Yu8TYyZ0PIM?si=iH1TfQD6OcSGMIS6.

Er zit trouwens ook een knopje onder het aircopaneel ( lijkt op een auto met 'wifi' erin: https://images.app.goo.gl/78fyUPJcPyyHA5St5). Als je die indrukt voordat je de auto op slot doet, zou het alarm gedeeltelijk gedeactiveerd moeten worden, misschien helpt dat voorlopig om het alarm niet meer te pas en te onpas af te laten gaan.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 08.04.2024 - 09:48  ·  #10
Je kan ook de zekering van het alarmsysteem eruit trekken, daarmee wordt het helemaal uitgeschakeld. Zo groot lijkt me de kans toch niet dat de inmiddels op leeftijd zijnde Volvo gestolen wordt... (of dat een defect alarmsysteem dat gaat voorkomen). In ieder geval totdat je het gerepareerd hebt - als je dat wilt - kan dat een hoop irritatie schelen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 08.04.2024 - 13:41  ·  #11
Idd, sinds mijn alarm toen 1x 's nachts is afgegaan heb ik meteen de zekering er uit getrokken. Geen gezeur meer
jos707
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Problemen met het alarm V70

 · 
Posted: 08.04.2024 - 19:32  ·  #12
Heb de zekering wel van het alarm eruit gehaald Meteen gedaan voordat de hele buurt wakker schrikt) maar waar zit de zekering zodat ook de knipperlichten ook niet meer in werking gaan. Dus het volledig alarm ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0