Beste deskundigen,
Ik heb jullie hulp nodig.
Enkele weken terug heb ik een V70 D5 uit 2009 met 345K km gekocht bij de Volvo dealer. Garantie op motor en bak.
Voor aflevering heeft de dealer een aantal zaken gedaan zoals kleine beurt, reservoir stuurbekrachtiging en pomp.
De V70 stuurt (te) zwaar, dat was bekend bij aflevering. Omdat het mij stoort heb ik de dealer gevraagd of er een oplossing is voor het zware sturen. Hij gaf aan dat dit alleen opgelost kan worden met een nieuw stuurhuis, maar die kosten zijn niet in verhouding tot de waarde van de auto, volgens de dealer.
Ik ben eigenwijs dus op dit forum een adres gevonden voor een stuurhuis revisie. In mijn beleving stuurt de Volvo na de revisie (kosten 1.000 euro) niet anders, dus nog steeds zwaar.
Volgens de garage die de revisie uitvoerde is de stuurbekrachtigingspomp niet nieuw, dus de dealer kan er een gebruikte op hebben gezet.
Er zit geen knik in de leidingen, maar wat is het dan wel? Iemand een idee.
Tweede vraag: het portier rechtsachter gaat van buiten af niet open - het knopje komt niet goed omhoog. Volgens de garage een probleem met het elektromotortje. Vervanging kost 325 euro. Iemand een idee hoe ik dat goedkoper kan (laten) oplossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb jullie hulp nodig.
Enkele weken terug heb ik een V70 D5 uit 2009 met 345K km gekocht bij de Volvo dealer. Garantie op motor en bak.
Voor aflevering heeft de dealer een aantal zaken gedaan zoals kleine beurt, reservoir stuurbekrachtiging en pomp.
De V70 stuurt (te) zwaar, dat was bekend bij aflevering. Omdat het mij stoort heb ik de dealer gevraagd of er een oplossing is voor het zware sturen. Hij gaf aan dat dit alleen opgelost kan worden met een nieuw stuurhuis, maar die kosten zijn niet in verhouding tot de waarde van de auto, volgens de dealer.
Ik ben eigenwijs dus op dit forum een adres gevonden voor een stuurhuis revisie. In mijn beleving stuurt de Volvo na de revisie (kosten 1.000 euro) niet anders, dus nog steeds zwaar.
Volgens de garage die de revisie uitvoerde is de stuurbekrachtigingspomp niet nieuw, dus de dealer kan er een gebruikte op hebben gezet.
Er zit geen knik in de leidingen, maar wat is het dan wel? Iemand een idee.
Tweede vraag: het portier rechtsachter gaat van buiten af niet open - het knopje komt niet goed omhoog. Volgens de garage een probleem met het elektromotortje. Vervanging kost 325 euro. Iemand een idee hoe ik dat goedkoper kan (laten) oplossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.