Project: Velgen opknappen

 
 
 
 
 
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 11:25  ·  #1
Ik heb onlangs op MP 4 Tethys 17" velgen gekocht. Zitten wat stoeprandschades op en lichte krassen, deze ga ik dus opnieuw laten coaten en repareren. Ik zal jullie door middel van dit topic op de hoogte houden van dit project, voor diegene die dit leuk vinden.

Op deze foto zien jullie de velgen zoals ik ze gekocht heb. Later deze maand ga ik ze wegbrengen naar een bedrijf welke ze gaat repareren en coaten. Ik kan eventueel voor een ander kleurtje kiezen, heeft er iemand nog suggesties?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 12:42  ·  #2
Ik heb geen suggestie`s, maar zal je topic belangstellend volgen; mijn niet-Volvo velgen steken namelijk iets buiten de band uit, waardoor ze er niet echt jottem meer uit zien. Hopelijk is er redding na het lezen van je topic.
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 12:50  ·  #3
Moest er iemand een adres zoeken in Zuid-Limburg (met heel goede prijzen) dan geef je mij maar een seintje.
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 13:51  ·  #4
hmmm, heel mooi die Thetys. :love:
Ik heb er even over getwijfeld, maar toen toch gekozen voor Arrakis vanwege het originele element. Ik ken eigenlijk alleen echt de velgendokter in Uden. Daar heb ik goede verhalen over gehoord. Voor het coaten kun je tegenwoordig overal wel terecht.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 14:20  ·  #5
Ik merk dat de prijzen enorm verschillen! In Mijdrecht zou ik voor alles incl. BTW 260 € kwijt zijn, indien een afwijkende kleur 295 €. In Weesp zou ik voor dezelfde behadeling 400 € kwijt zijn, inclusief BTW. Rondom Utrecht zijn er weinig bedrijven te vinden merk ik. Ik ga denk ik m'n pijlen richten op Mijdrecht, lees er op internet goede verhalen over.
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 14:33  ·  #6
Gewoon de schade bedrijven zoals CarE etc. bellen.

Ik heb een prijs van 65e per stuk gehad bij een offerte.

Dat is inclusief stoeprand schade wegwerken en de velgen coaten in een donkerder kleur.
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 14:37  ·  #7
Kleur past goed bij je auto zou ik niet veranderen. Antraciet is ook mooi maar past beter bij een wat donkere lakkleur.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 15:00  ·  #8
Precies, daar zat ik ook aan te denken. Zal Hamax eens een mailtje sturen, ze zitten niet ver bij mij vandaan zie ik.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 07.03.2013 - 18:51  ·  #9
Ik ben nieuwsgierig.
Succes gewenst.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 08.03.2013 - 09:10  ·  #10
Ik mijn oude velgen waar nu de winterbanden op liggen vorig jaar laten poedercoaten.
Kleur wordt natuurlijk anders maar dat weet je van te voren, licht alu/grijs met een blanke poedercoat laag. Voor de winter vind ik het prima maar voor mooi en strak was ik achteraf toch voor het gewone spuitwerk gegaan.
Je krijgt toch het sinasappelhuidje en door de fikse laag poedercoating gaat er na die tijd wel 80 a 90 gram aan balanseer lood per wiel op.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 09.03.2013 - 03:03  ·  #11
Quote door PvL

Mmmm. Mijn ervaring met de door Hamax gecoatte 22" was duidelijk anders.
Natuurlijk is spuitwerk (meestal) strakker. Maar die velgen zagen er gewoon loeistrak uit. Heb ze toen antraciet grijs metallic laten coaten. Het grootste voordeel van poedercoaten blijft de sterkte van het materiaal. Met name met velgen een enorme pré, omdat bij een beetje onvoorzichtige behandeling met een bandenijzer de gespoten lak gelijk beschadigd is. Met poedercoaten is dat een HEEL stuk minder. Ik heb met name voor motoren al zo ontzettend veel laten coaten en eigenlijk nooit spijt van gehad. Wel is het zo dat het bedrijf dat coat moet weten waar ze mee bezig zijn. Het is niet noodzakelijk dat er een milimeter poeder op wordt aangebracht. Verder is het zo dat ik alle pasvlakken afplak, oude bouten in boutgaten draai en lagers (motorwiel) verwijderd moeten worden. (dat laatste ivm het "afbakken" van de lak). Poedercoating kan alleen niet tegen remvloeistof (maar welke laklaag wel?). Nadelen heeft poedercoating ook : als je het er ooit weer eens af wilt hebben ...


Dat klopt, het bedrijf waar je het laat doen zal zich zeker bewijzen in de kwaliteit, ik heb toen voor een relatief goedkoop bedrijf gekozen, goedkoop was achteraf duurkoop gezien ik de nodige tijd en in heb moeten steken om met de dremel de poedercoating weg te halen waar het niet hoorde. Anyway het zijn de wintervelgen dus op zich niet zo erg maar de volgende keer zou ik liever iets meer uitgeven met een beter resultaat.

Poedercoat verwijderen is idd een lastig klus, maatje van me had wel een bedrijf gevonden, poedercoating eraf en opnieuw spuiten met lak, echter kost het verwijderen van de coating geloof ik al 50 euro per wiel. Geloof dat het hele klusje op ruim 600 euro kwam. Moet je toch aardige kostbare velgen hebben omdat geld er in te willen steken.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 12.04.2013 - 17:43  ·  #12
Iets later dan gepland ga ik morgen m'n velgen brengen naar Renoblast te Mijdrecht. Eens kijken wat het resultaat is. Hieronder staan een aantal schoonheidsfoutjes waar ik het over had.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 12.04.2013 - 17:59  ·  #13
Zagen mijn velgen er maar zo uit...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 12.04.2013 - 19:33  ·  #14
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Project: Velgen opknappen

 · 
Posted: 12.04.2013 - 20:04  ·  #15
Quote door patrickkoning

Hieronder staan een aantal schoonheidsfoutjes waar ik het over had.


Straks heb je velgen, welke beter in de lak zitten als origineel.
Dat moet je absoluut een goed gevoel geven.
Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0