Raam linksvoor werkt niet. - [+ oplossing!]

 
 
 
 
 
Bergrijder
 
Avatar
 
Subject:

Raam linksvoor werkt niet. - [+ oplossing!]

 · 
Posted: 14.06.2011 - 12:58  ·  #1
beste leden,

Mijn s60 L-voorraam lijkt de weg kwijt te zijn, als ik de ruit dicht wil doen dus met de knop 1x aanraken gaat ie omhoog komt tegen de rand en zakt weer naar beneden?!?! Raam gaat terug naar de laatste stand. Hoe kan dit? Is de raam de weg kwijt dat ie denkt "hee ik moet terug"? Of iets anders? :'(
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: LV raam de weg kwijt!

 · 
Posted: 14.06.2011 - 13:50  ·  #2
Hé, ik heb hetzelfde gehad met mijn 2002 S60, maar nadat het een paar keer is gebeurd heb ik er geen last meer van gehad... Soms zit het mee, soms zit het tegen zullen we maar zeggen 8-)

Waar ik nog wel last van heb is dat het raam soms helemaal niet reageert op het knopje. Door te blijven drukken, en ook het knopje naar boven te trekken ondanks dat het raam dichtzit lukt het na verloop van tijd wel. Soms reageert het raam ook gewoon direct.

Heb gelet op weersomstandigheden (regen/geen regen) om te kijken of het daar iets mee te maken kan hebben, maar het gebeurt volgens mij volstrekt willekeurig...

Geloof dat de raambedieningsunit in het portier nog wel eens een zwakke plek kan zijn, maar misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.
Bergrijder
 
Avatar
 
Subject:

Re: LV raam de weg kwijt!

 · 
Posted: 14.06.2011 - 20:45  ·  #3
Quote door SuperShota

Hé, ik heb hetzelfde gehad met mijn 2002 S60, maar nadat het een paar keer is gebeurd heb ik er geen last meer van gehad... Soms zit het mee, soms zit het tegen zullen we maar zeggen 8-)

Waar ik nog wel last van heb is dat het raam soms helemaal niet reageert op het knopje. Door te blijven drukken, en ook het knopje naar boven te trekken ondanks dat het raam dichtzit lukt het na verloop van tijd wel. Soms reageert het raam ook gewoon direct.

Heb gelet op weersomstandigheden (regen/geen regen) om te kijken of het daar iets mee te maken kan hebben, maar het gebeurt volgens mij volstrekt willekeurig...

Geloof dat de raambedieningsunit in het portier nog wel eens een zwakke plek kan zijn, maar misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.


Toch gek of niet, een vriend van mij heeft een V70 uit 2003 en heeft precies de zelfde probleem. BIj volvo weten ze het niet. Pomp doet het goed alleen de raam "denkt" dat er iets tussen komt vandaar de klik en terug moment. Mijn s60 is van 2005 dus eigenlijk zou je zeggen dat een kwal in de eerste editie zitten. Dus wat nu? :'(
Bergrijder
 
Avatar
 
Subject:

Re: LV raam de weg kwijt!

 · 
Posted: 14.06.2011 - 22:41  ·  #4
Quote door GerardF

Ik heb het zelfde gehad, De dealer heeft toen de software voor het raam opnieuw laten inleren. Het eindpunt van het raam was boven het raam einde komen te liggen.Dit inleren was een klusje van 10 minuten. Daarna nooit meer last gehad.


Dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van inlezen en hertsel van de boordcomputer? Dat is dus een software probleem? Ok ik ga de dealer morgen inlichten, terugkoppeling morgen dan vanuit de werkplaats :-)
Bergrijder
 
Avatar
 
Subject:

Re: LV raam de weg kwijt!

 · 
Posted: 18.06.2011 - 22:26  ·  #5
Ok het is opgelost.Het was inderdaad een software probleem. Uitlezen en herstel was voldoende.
Bergrijder
 
Avatar
 
Subject:

Re: LV raam de weg kwijt!

 · 
Posted: 31.07.2012 - 21:21  ·  #6
Quote door RicoK

Wat heeft dit je nu uiteindelijk gekost dan?

Niets.
bastiaan2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Randstad
Berichten: 28
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Raam linksvoor werkt niet. - [+ oplossing!]

 · 
Posted: 26.03.2016 - 16:44  ·  #7
Mijn V70 uit 2011 heeft hetzelfde probleem nu.
Je zou toch zeggen dat ze zoiets toch wel een keer opgelost hebben na zoveel jaar. <_<
Volgende week maar eens naar de dealer dan.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Raam linksvoor werkt niet. - [+ oplossing!]

 · 
Posted: 26.03.2016 - 20:13  ·  #8
Via de handige linkjes heb ik deze link gevonden. Dit is ook een mogelijke oplossing http://www.volvoforums.org.uk/…stcount=10
 
Selected quotes for multi-quoting:   0