Raam open-dicht om regen te verwijderen

Werkt niet meer door verdroging rubbers

 
 
 
 
 
Damrakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 02.08.2023 - 12:48  ·  #1
Met de regen van de afgelopen tijd merk ik hoe vaak ik het eigenlijk gebruikte: even de voorramen links en rechts open en dicht doen om de regendruppels te verwijderen. Beter zicht!
Bij mijn huidige V70 werkt het niet, nieuwe youngtimer. Na 15 jaar zijn de kunststof delen in de deur die de druppels 'wegzemen' waarschijnlijk verdroogd.
Weet iemand een oplossing waarbij ik niet de deur open hoef te schroeven? Dank alvast.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 02.08.2023 - 13:54  ·  #2
Ik heb standaard een klein ramenwissertje in de auto liggen, gewoon van Action.
Alle ramen druppelvrij binnen een minuut.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 02.08.2023 - 16:41  ·  #3
Herken dat probleem wel. Smorgens is het erg fijn, even de dauw eraf, zeker van rechterkant.

Die lijsten vervangen was mijn gedachte echter zijn er die roepen dat je het er nooit meer mooi op zou krijgen.

Ik overweeg om er een extra rubbertje op te zetten . Op autobeurzen ed staan vaak van die handelaren met dat spul.
Ghetto Bassie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoeksche Waard
Leeftijd: 44
Berichten: 115
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 02.08.2023 - 19:37  ·  #4
Ik heb er Rain-X op gedaan, werkt perfect. Als je een beetje optrekt, vliegt het water er vanaf.

Ik gebruik het ook op de voorruit. Bij hevige regenval heb je ook gewoon erg goed zicht, zeker in het donker heb je niet eens in de gaten dat het regent. Je hoeft de ruitenwissers niet eens te gebruiken (behalve bij lage snelheden, dan eens in de zoveel tijd eens een keertje heen en weer laten gaan). Niet op de spiegels, daar komt de wind niet om alles er af te blazen. Ideaal spul, maar het er op doen moet wel eens in de paar maanden herhaald worden.
LarsS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 39
Geregistreerd: 07 / 2023
Subject:

Re: Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 02.08.2023 - 20:23  ·  #5
Wat jij bedoelt zijn de raamkikkers of likrubber. Ff Google bemoeien moet je nog kunnen krijgen. Deur hoeft er trouwens niet voor open. Gewon met beleid naar boven wegtrekken.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 03.08.2023 - 09:57  ·  #6
In de tussentijd... even de zijruit van binnenuit aandrukken als je hem naar beneden doet, aan de voorkant van de ruit, zodat de druppels wel van dat deel geveegd worden zodat je beter zicht in de spiegel hebt (waar dan ook druppels op zitten, je kan evt de spiegel-/achterruitverwarming aanzetten). Of misschien kan je de likrubbers wat naar binnen drukken met een platte schroevendraaier ofzo? Oppassen dat je het rubber niet beschadigt, want dan gaat de onderliggende metalen strip roesten en dan ben je verder van huis.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Raam open-dicht om regen te verwijderen

 · 
Posted: 03.08.2023 - 12:58  ·  #7
Quote door Bolbo

In de tussentijd... even de zijruit van binnenuit aandrukken als je hem naar beneden doet, aan de voorkant van de ruit, zodat de druppels wel van dat deel geveegd worden zodat je beter zicht in de spiegel hebt (waar dan ook druppels op zitten, je kan evt de spiegel-/achterruitverwarming aanzetten). Of misschien kan je de likrubbers wat naar binnen drukken met een platte schroevendraaier ofzo? Oppassen dat je het rubber niet beschadigt, want dan gaat de onderliggende metalen strip roesten en dan ben je verder van huis.


Dat is mijn manier.

Toch vreemd, is het zo lastig om die rubbers te vervangen of zijn ze soms takke duur.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0