Raamfolie

Ervaringen/prijzen

 
 
 
 
 
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Raamfolie

 · 
Posted: 04.07.2011 - 10:26  ·  #1
Hallo allemaal,

Over een paar weken op vakantie met de familie en ik ben wel even klaar met de Woezel&Pip schermpjes die nu op de achterruiten zitten gezuignapt. o.O
Nu zit ik te denken aan folie voor de 2 achterportieren en de achterruit.

Ik heb hier al bij verschillende topics gezien dat een aantal van jullie folie op de ramen hebben aangebracht/laten brengen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Hebben jullie het puur gedaan voor het uiterlijk en/of voor andere voordelen die het folie brengt?
Scheelt het echt qua temperatuur in de auto? Hoeveel % lichtdoorlatend hebben jullie gekozen?

Ik kom nogal uiteenlopende prijzen tegen op verschillende sites, variërend van €325 tot €465 voor de drie ramen die ik wil laten doen. Iemand nog tips waar ik een goeie deal kan krijgen...? :whistle:
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 04.07.2011 - 14:36  ·  #2
Bel cassing in Almelo eens. Daar ben ik geweest. Goede prijs en goed gedaan. Ik heb vrij donkere tint, maar van binnen is het juist heel mooi en de kinderen klagen niet meer van zon in de ogen.

ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 04.07.2011 - 15:35  ·  #3
Ik kan geen site van Cassing in Almelo vinden.
VolVO5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 04.07.2011 - 15:50  ·  #4
Dit lijkt mij ook wel wat. Niet voor de Fam (Volvo eigen blijkbaar;-) , maar voor mezelf.

Kan idd ook niet de site vinden. Maar wil max eetje of 200 lappen.

Grtz,
Volvo5
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 05.07.2011 - 09:49  ·  #5
Ik had eerst de originele sunblinds van Volvo. Echter, de kinderen bleven klagen over felle zon en dat ze hun tv-schermpjes niet goed konden zien.

Een week of vier geleden dus maar zelf folie besteld (35% lichtdoorlatend) bij Lettertotaal in Enschede. Deze vervolgens zelf aangebracht op de auto.
Voor de achterste ruiten eerst een mal gemaakt (hij ligt er nog voor belangstellenden). De ruiten van de acherdeuren gedemonteerd en de folie op de losse ruiten aangebracht. En dan niet langs de randen afsnijden, want dat geeft een 'wit' randje tot resultaat, maar met een sleutelvijltje afvijlen. Hierdoor krijgt de folie exact de vorm van de ruit, dus geen 'wit' randje boven of opzij en is gelijk wat afgeschuind waardoor het niet in de rubbers blijft hangen en loslaat.
Ik kon de ruiten na montage al gelijk weer openen en sluiten zonder problemen.

En verder, gewoon water met een beetje afwasmiddel in een spuitflacon en deze overvloedig gebruiken en geduldig alle luchtbellen wegwrijven met een rubber. In alle rust even eendagje voor uitgetrokken.

Resultaat is te zien op de bijgevoegde foto's. Ik ben zeer tevreden, de kinderen ook en het kostte 20,- Euro aan folie :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 05.07.2011 - 19:38  ·  #6
Hi,
Dank voor de reacties.
Cassing Almelo levert geen resultaat op in de zoekmachines, heb je misschien iets meer gegevens Blastaway?

Knap gedaan V70 2.4T, ziet er echt goed, professioneel uit! Maar ik ga hier meteen toegeven dat mijn eigen kluskwaliteiten beheurlijk tekort schieten om zo'n resultaat te bereiken! Alleen al de achterruit van m'n S60... >_<

Ik blijf nog even verder zoeken en zal jullie via dit topic op de hoogte houden. Wanneer er nog anderen zijn die hun ervaring willen delen blijf ik natuurlijk geinteresseerd!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 05.07.2011 - 19:54  ·  #7
...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 05.07.2011 - 21:50  ·  #8
ik lees dat je een S60 hebt & de achterruit is zo goed als niet te foliën in 1 keer(ik heb vroeger een S60 gehad die ik heb laten foliën bij een professional en hij heeft enkel aan de achterruit bijna een ganse dag gewerkt & omdat de onderkant niet mooi gedaan was heeft hij deze niet willen aanrekenen(hij wou zelfs zijn publiciteit er niet ophangen)
enige manier om het mooi te hebben is blijkbaar de ruit eruit halen>nu heeft hij onlangs een S80T6 gekocht en hij gaat de ruit eruit halen en daarna er terug laten inlijmen om een naar zijn normen goed resultaat te halen
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 06.07.2011 - 23:32  ·  #9
Je hebt folie en je hebt folie, daar wordt vaak geen rekening meegehouden, tevens ben je met het blinderen circa 4 uur bezig, dus aks je het goed wilt hebben kost het een paar cent.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 07.07.2011 - 01:16  ·  #10
Of je hebt twee rechter handen en door gebrek aan ervaring kost het je een hele dag... :lol:

Maar helemaal met je eens, een goede kwaliteit folie helpt je wel. De 'zooi' uit de automaterialenhandel is hard en vrijwel niet rekbaar en dus op bolle oppervlakken veel moeilijker aan te brengen. Bovendien schijnt het te verkleuren na een tijd, heb ik me laten vertellen.

@ Laguna S60: Als je even terug leest, zie je dat ik de sunblinds van Volvo had (nog heb overigens, ze zitten er nog steeds in, achter de folie). Maar dat gaf niet het beoogde resultaat tegen het zonlicht. Vandaar dat ik uiteindelijk toch folie heb aangebracht. Dus als je mijn mening vraagt; als ik dit van tevoren had geweten, had ik de sunblinds niet gekocht en direct folie (laten) aanbrengen.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 07.07.2011 - 19:29  ·  #11
Al gedacht aan coating(niet goedkoop maar perfect)
ik heb dit laten doen op mijn V70
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 08.07.2011 - 08:46  ·  #12
Cassign bedoelde ik :-( excuses

http://www.cassign.nl/
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 08.07.2011 - 09:41  ·  #13
Heb inmiddels een afspraak gemaakt met een firma in de buurt van Amsterdam (wanneer alles erop zit zal ik naam en toenaam wel melden) komende week wordt de folie aangebracht. Hoe het is gegaan incl. foto's volgen over een weekje! 8-)

@actuning, ik geloof direct dat er verschillende soorten folie zijn met elk hun eigen kwaliteit en bijbehorende prijs, maar het prijsverschil tussen de twee extremen in de prijsopgaves die ik heb gevonden kan dat niet afdekken. Er is geen enkele aanbieder die zegt het in een uurtje te doen, dus in het aantal uren wordt het verschil ook niet gemaakt. :-/
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 08.07.2011 - 22:50  ·  #14
Quote

Hoe het is gegaan incl. foto's volgen over een weekje!

Ik ben nieuwsgierig.
Hopelijk wordt het naar wens.
Succes ! ;-)
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raamfolie

 · 
Posted: 14.07.2011 - 14:44  ·  #15
Gisteren ben ik bij http://www.detintman.nl/automotive-folies/ramen-tinten in Grootebroek geweest. Ze hebben in ruim 3,5 uur alle ruiten achter de B-stijl voorzien van 30% lichtdoorlatend folie van Llumar. En ik ben super tevreden. :love:

Voor een zeer schappelijke prijs is er echt vakwerk afgeleverd, het zit er superstrak op.

Het weer zit nu even niet mee, dus nog geen foto's gemaakt. Maar als het een beetje zonnig is dan maak ik ze meteen en kom ik nog een keertje terug bij dit topic om ze te plaatsen.

En Woezel & Pip liggen in de Kliko! :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0