Voordat ik de blauwe raamblokjes kon vervangen, was het maandag zo ver: het raam aan de bestuurderszijde wilde niet goed meer open. Dus maar gauw weer dicht gedaan. Dat lukte echter ook niet meer. Nog een keer een stukje naar beneden, en jawel: de hele ruit viel in de deur. Met tape is de ruit er weer uitgetrokken.
Vandaag wilde ik de blauwe blokjes vervangen, die ws. de oorzaak zijn.
Helaas bleken de raam-armen beide flink krom te zijn. Om deze recht te maken moet het mechanisme er uit. En dat gaat alleen in een bepaalde stand van dat mechanisme. Eerst nog de vier popnagels uitboren om uberhautp het mechanisme los te krijgen.
Al met al een hoop gedoe.
Armen weer rechtgebogen, ruit op gangbaarheid gecontroleerd en de boel weer in elkaar gezet (wel nog zonder deurpaneel).
Een paar keer raam op en neer met de knop in de deur: Bij de 2e keer kantelde het raam toch nog aan de voorkant (terwijl de armen nog netjes in de blokjes bleven zitten) en weer waren de armen krom.
Wat kan er nu toch nog mis gaan, dat dit kan gebeuren?
Als ik met de hand het glas beweeg gaat dit prima.
Komt iemand dit bekend voor?
Hier is 1 arm al weer rechtgebogen:
Vandaag wilde ik de blauwe blokjes vervangen, die ws. de oorzaak zijn.
Helaas bleken de raam-armen beide flink krom te zijn. Om deze recht te maken moet het mechanisme er uit. En dat gaat alleen in een bepaalde stand van dat mechanisme. Eerst nog de vier popnagels uitboren om uberhautp het mechanisme los te krijgen.
Al met al een hoop gedoe.
Armen weer rechtgebogen, ruit op gangbaarheid gecontroleerd en de boel weer in elkaar gezet (wel nog zonder deurpaneel).
Een paar keer raam op en neer met de knop in de deur: Bij de 2e keer kantelde het raam toch nog aan de voorkant (terwijl de armen nog netjes in de blokjes bleven zitten) en weer waren de armen krom.
Wat kan er nu toch nog mis gaan, dat dit kan gebeuren?
Als ik met de hand het glas beweeg gaat dit prima.
Komt iemand dit bekend voor?
Hier is 1 arm al weer rechtgebogen: