Sinds het eind van de vakantie zijn er twee vreemde dingen aan de hand:
1 Voor de vakantie gaf de bc een veel gunstiger verbruik aan dan ik haalde. Tot wel meer dan 1 km/l. Nu ineens geeft de bc veel ongunstiger aan dan ik echt haal, tot 0,8 km/l
Maar..
2. Het daadwerkelijke verbruik is ook gestegen. Haalde ik voor de vakantie regelmatig 1:14,8 en soms zelfs zuiniger dan 1:15. Nu haal ik met moeite 1:14 en dat vereist ouwegrieplenrijden. Met mn gebruikelijke rijstijl hooguit 1:13,7. Scheelt zomaar 1 km/l.
Ik vind dat raar (speciaal nr 2), kan ik daar wat aan doen?
1 Voor de vakantie gaf de bc een veel gunstiger verbruik aan dan ik haalde. Tot wel meer dan 1 km/l. Nu ineens geeft de bc veel ongunstiger aan dan ik echt haal, tot 0,8 km/l
Maar..
2. Het daadwerkelijke verbruik is ook gestegen. Haalde ik voor de vakantie regelmatig 1:14,8 en soms zelfs zuiniger dan 1:15. Nu haal ik met moeite 1:14 en dat vereist ouwegrieplenrijden. Met mn gebruikelijke rijstijl hooguit 1:13,7. Scheelt zomaar 1 km/l.
Ik vind dat raar (speciaal nr 2), kan ik daar wat aan doen?
en. Temperatuur kan niet echt een issue zijn. We hebben inmiddels alles van 30 plus naar 15 graden gehad en het verbruik blijft hetzelfde. En het fenomeen dat de bc ineens negatief afwijkt in plaats van positief kun je dan weer niet aan bandenspanning wijten toch?