Radiator fan kapot?

 
 
 
 
 
napperd
 
Avatar
 
Subject:

Radiator fan kapot?

 · 
Posted: 06.06.2011 - 22:51  ·  #1
Hoi Ik heb een vraagje:

Wanneer slaat de fan van de radiator aan? Ik dacht altijd als ik de auto parkeer, maar ik hoor niks dan wat geklik..

Kan ik testen of deze het naar behoren doet? (moet ik morgen dan doen, wqant overmorgen zit ik weer in Belgiƫ en dat is vaak filerijden, heb natuurlijk geen zin om buiten filerijder ook fileveroorzaker te worden.

Alvast bedankt Jan
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radiator fan kapot?

 · 
Posted: 06.06.2011 - 23:28  ·  #2
Jan,

De radiator slaat pas in op het moment dat de motor te warm wordt. Aangezien ik niet de indruk heb dat je motor warm wordt (heb je niet over een hoog oplopende temperatuurmeter gehoord) dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Het tikken kan ook te maken hebben met het aan en uit gaan van je airco. Die heeft ook een aparte koeler en is zeker bij deze warmte hard nodig. Je kan bij een dealer een check-up laten doen maar ik denk dat je gewoon lekker moet rijden met die auto.

Groetjes,

Tristan
napperd
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radiator fan kapot?

 · 
Posted: 07.06.2011 - 00:06  ·  #3
Bedankt Tristan! Dat geeft weer nieuwe moed.

Gr
JanW
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radiator fan kapot?

 · 
Posted: 07.06.2011 - 00:12  ·  #4
Heey Jan,

Ja kijk ik zou me echt pas zorgen maken als de motortemperatuur oploopt tot 3 kwart op de meter. Ik heb ook een heel harde klik. dit komt door de airco. Ook alles al eens grondig bekeken en doorgemeten maar ja... Temperatuur loopt niet op bij mij. Bij mij gaat het om een V70 T5 Classic uit 1997. Welke heb jij? Stiekem denk ik ook aan een Classic. ;)

Het is geen vrijgeleide maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om je wagen! Wil je het zekere voor het onzekere? Dan snel doormeten bij de temperatuurzender op je radiateur. Kijken of er een gelijkmatig stroompje doorheen gaat. Dit is vrij gemakkelijk te doen met een mutlimeter. In stand Ohm zetten en dan op de twee contacten meten. Is er veel weerstand??? Dan is het niet goed. Geen weerstand is PRIMA!!

Succes en laat even weten hoe het filerijden je vergaan is!

Groetjes,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0