Radio vervangen door origineel Volvo audio

 
 
 
 
 
Renger
 
Avatar
 
Subject:

Radio vervangen door origineel Volvo audio

 · 
Posted: 17.10.2009 - 16:31  ·  #1
Hallo, allemaal!

Ik heb in mijn onlangs aangeschafte S60 uit 2001 een (overigens goed werkende) Kenwood autoradio zitten, enkel DIN. Nu is mijn vraag of ik er ook originele Volvo audio in kan (laten) zetten, dubbel DIN. De ruimte is er voor, maar mijn vraag is of alles voorbereid is en wat zo'n geintje gaat kosten. Het is niet noodzakelijk, maar als er originele Volvo audio in zit, vind ik het wat afgewerkter staan. (Het mag best 2-dehands zijn, als het maar goed werkt.)

Groet, Renger
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Radio vervangen door origineel Volvo audio

 · 
Posted: 17.10.2009 - 22:57  ·  #2
Hoi Renger,

Ja, het is mogelijk een originele Volvo (bigfront) radio te monteren, al dan niet met stuurbediening.
Ivm de software en de herkenning van de computer in de auto moet de radio wel overeenkomen met het bouwjaar, danwel chassisnummer van je auto.

Neem eens contact op met Volvotech (www.volvotech.eu) die hebben er veel kaas van gegeten, kunnen je adviseren en hebben desnoods ook vast nog wel de benodigde radio voor je.

Groeten en succes,

Yvo.
Renger
 
Avatar
 
Subject:

Re: Radio vervangen door origineel Volvo audio

 · 
Posted: 08.11.2009 - 19:52  ·  #3
Is het dan niet zo dat je er gewoon een dubbel-DIN radio in kan ploffen en aansluiten en het werkt, zoals bij een "gewone" autoradio? Stuurbediening is wat mij betreft niet nodig, zal wel teveel in de papieren lopen... Ben trouwens ook nog op zoek naar zo'n radio voor niet al teveel geld. Heb niet zo veel eisen, als er maar een cd-speler in zit.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Radio vervangen door origineel Volvo audio

 · 
Posted: 09.11.2009 - 02:46  ·  #4
jawel, je kunt er ook gewoon een aftermarket dubbeldin inzetten. Met een verloopkabel/antenneaansluiting (volvo naar iso) is dit 'plug and play', en als je een aftermarketradio (enkel din) hebt, zitten die er al in.

Maar ik begreep uit je eerste post dat je een originele Volvo radio wilde.
Deze kun je ook gewoon monteren (wel je verloopsetje er tussenuit halen), maar dan moet je wel opletten dat je radio matched met je bouwjaar en/of chassisnummer zoals ik eerder meldde. Anders kun je problemen krijgen, b.v. de radio doet niets of speelt wel, maar de display doet het niet...

En op Marktplaats staan er ook altijd wel wat.
Even selecteren:
auto diversen/ en als zoekopdracht v70 of s60 invullen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0