Ramen beslaan

Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Ramen beslaan

· 
Posted: 05.12.2018 - 10:40  ·  #16
Kattegrit neemt wel vocht op maar alleen vocht dat daar direct op komt (van de kat dus). Kattegrit is niet in staat om vocht uit de lucht op te nemen. Anders zou het grit in de kattenbak één grote klont worden. En dat doet het gelukkig niet (zegt deze kattenbezitter (nou ja, de kat vertelt mij wat ik moet doen...)).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 11:01  ·  #17
Ik kan me wel vinden in je verhaal, maar in mijn vorige auto had ik de airco kapot en ook wat last van beslagen ramen in de ochtend. Toen ook een stuk pantykous met grit in de auto gelegd en ik had persoonlijk wel de indruk dat het hielp.
Onze kat vindt overigens ook dat grit buiten de kattenbak ook een functie heeft, gezien de bende die ze er nogal eens van maakt...
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 16:39  ·  #18
Ook ik sinds 3 dagen beslagen ruiten. had net lopen opscheppen over snelle ontwaseming... hoge luchtvochtigheid denk ik dan maar weer.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 17:54  ·  #19
Quote door GRUNNS60

Ook ik sinds 3 dagen beslagen ruiten. had net lopen opscheppen over snelle ontwaseming... hoge luchtvochtigheid denk ik dan maar weer.

Ik was eerst super gefrustreerd.
Tot ik deze topic zag...

Vandaag geen beslagen ramen gehad maar afgelopen weekend was het vrij heftig.

Desondanks heb ik bij de action paar vd rollen papier gehaald, kan ik de ramen mee poetsen van binnen. Ff ontvetten want dat is wel goed tegen beslaan vd ramen.
bartv70
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 18:23  ·  #20
Quote door hermanusb

Ik was eerst super gefrustreerd.
Tot ik deze topic zag...

Vandaag geen beslagen ramen gehad maar afgelopen weekend was het vrij heftig.

Idem hier! Dacht eerst dat ik mss een lekkage bij de achterklep had. Maar is gelukkig verklaarbaar.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 18:42  ·  #21
Het kan ook liggen aan versleten raam- en deurrubbers. De V70 van ons heeft er gelukkig nog niet veel last van, de 480 dusdanig veel dat stalling in de ondergrondse parkeergarage een must is om de auto nog enigszins te kunnen gebruiken in herfst en winter.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2018 - 07:24  ·  #22
Ik moet zeggen dat mijn Classic bijna geen last heeft van het beslaan van de ruiten. Heerlijk
Ik rijd nu wel expres vaak met de airco aan, om de boel een beetje droog te houden.
Balboa
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.12.2018 - 21:43  ·  #23
Heb ook wel eens een vergelijkbaar probleem gehad. Is het voornamelijk als je stil staat? Zo ja, dan zou je de ventilator van je radiateur even moeten checken of die aanslaat. Bij mij sloeg die niet aan door kabelbreuk en werkte de airco als je stil stond vervolgens niet meer goed waardoor de ramen besloegen.
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 06.12.2018 - 21:59  ·  #24
Bij mij werkt de airco normaal gesproken bij stilstand maar pas geleden was het 4 graden en dan doet hij het volgens mij niet (her en der gelezen).

Dit was pas geleden de situatie: Ik kom bij de auto en zie dat er op het voorraam een beslagen plek zit. Ik zet de blower op de voorruit en vervolgens beslaan alle ramen, na zo’n 10 minuten begint het weg te trekken.

Overigens heb ik ondertussen wel alle ramen ontvet en schoon gemaakt, kwam hierbij nog afdrukken van een zuignap tegen die ik in twee jaar tijd niet gebruikt heb (van de vorige eigenaar dus). Sindsdien zijn ze niet meer beslagen en lijkt het wel of er nieuwe ramen inzitten (op de steenslag na), het kijkt ook beter op de een of andere manier.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 00:03  ·  #25
Ik merk het elk jaar weer in de herfst.
Luchtvochtigheid hoog, ruiten koud...… tja, schoonmaken zou moeten helpen maar beslaan doen ze toch.

Dan maar even de blower voluit en even wachten.

Bij m'n bedrijfsbus is het zelfs nog veel erger, kan ik eerst nog door de ruit kijken, zodra ik de auto start en de luchtstroom langs het raam komt op gang dan is het meteen gebeurd. Soms zo erg dat ik de ruit maar met de hand even droog wrijf met poetspapier. Ligt gewoon aan het seizoen. Eenmaal de motor een beetje warm wordt is het ook zo weg.

Selected quotes for multi-quoting:   0