Rammel in rechter voordeur v70 '05

 
 
 
 
 
MacDaddy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 61
Homepage: e-quipment.eu
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 / 2009
Subject:

Rammel in rechter voordeur v70 '05

 · 
Posted: 18.05.2012 - 21:36  ·  #1
Hallo, ik heb sinds enkele weken een V70 EII uit 2005, met daarin een HU-850 audio.

Op zich ben ik wel tevreden over de geluidskwaliteit, alleen zit er een rammel in de rechtervoordeur. Kan iemand mij vertellen hoe je het deurpanneel losneemt om de rammel te traceren? Alvast bedankt voor de reacties.


Daarnaast zoek ik een effectieve manier om mijn iPhone muziek af te spelen en ja, ik heb gehoord en gelezen over de GROM componenten.
IS dat nu werkelijk de beste optie?

Bedankt,
Jan 'MacDaddy' Peters
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Rammel in rechter voordeur v70 '05

 · 
Posted: 18.05.2012 - 22:37  ·  #2
De beste optie voor je iPhone muziek vind je bij http://www.volvotech.nl/ De goedkoopste (althans dat denk ik) is van Grom audio bij http://www.motrade.nl/.

Wat betreft de rammel... Er zitten her en der wat schroefjes bij handvat en klink, daarna druk je voorzichtig de pennetjes van de clips HALF in. Als je doorschiet moet je ze daarna onderin de deur terugvinden en dat is niet altijd even gemakkelijk. Ze zien er ongeveer zó uit:



Als je alle clips los hebt til je het hele deurpaneel omhoog. Let op de kabeltjes van schakelaars en speakers.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Rammel in rechter voordeur v70 '05

 · 
Posted: 18.05.2012 - 22:59  ·  #3
Ik heb een Imiv gekocht destijds voor in de auto voor het afspelen van muziek en films(over het RTI scherm) met een Ipod video.
Dit werkt perfect, kost alleen een paar centen.

Over de rammel, is dat alleen bij het sluiten van je deur en bij het eventueel beluisteren van muziek?
Ik heb het gehad aan de bestuurders kant dat de 2 magneet delen in de speaker van elkaar gekomen waren, hier bij werkte de speaker erg slecht(niet fijn geluid, soms uitvallend of geheel niet). Bij het sluiten van de deur hoorde je ook een ''bonkje'' en dit is na het verwijderen van de speaker te zien dat het de magneet was :(

Succes met zoeken.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Rammel in rechter voordeur v70 '05

 · 
Posted: 19.05.2012 - 00:56  ·  #4
Quote door maurits

Wat betreft de rammel... Er zitten her en der wat schroefjes bij handvat en klink, daarna druk je voorzichtig de pennetjes van de clips HALF in. Als je doorschiet moet je ze daarna onderin de deur terugvinden en dat is niet altijd even gemakkelijk. Ze zien er ongeveer zó uit:



Als je alle clips los hebt til je het hele deurpaneel omhoog. Let op de kabeltjes van schakelaars en speakers.


Ik denk dat je deze verwisseld met de clips tot MY05.
Vanaf MY05 zijn ze anders, dunner en deze moet je juis wel volledig doordrukken.
Je hoeft niet bang te zijn dat ze in de deur verdwijnen, want deze clips zijn in een huls gemonteerd.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Rammel in rechter voordeur v70 '05

 · 
Posted: 23.05.2012 - 15:30  ·  #5
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Rammel in rechter voordeur v70 '05

 · 
Posted: 23.05.2012 - 21:43  ·  #6
Quote door maurits

@ Bigdog: Dank voor de aanvulling. Hier nog een aardig filmpje.


Nou Maurits, duidelijker gaat niet !
Overigens, i.p.v. De platte schroevendraaier zou ik plastic gereedschap gebruiken, vanwege de mogelijke beschadigingen.
V.a. MY2005 is een horlogeschroevendraaier erg handig, dit voor het indrukken van de clips.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0