rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

en heeft 2 cm speling

 
 
 
 
 
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 30.05.2014 - 15:01  ·  #1
Heren,

Sinds afgelopen week klapt mn rechter buitenspiegel niet meer naar binnen (electrisch). Verder zit er ongeveer 2 cm speling op en klapt de spiegel op de snelweg een beetje naar binnen. Het lijkt erop alsof het klap mechanisme de spiegel niet meer vasthoud.

Wie-o-wie herkend dit probleem en heeft een oplossing?
Hoe demonter / controleer ik het klap-mechanisme? Ik heb wel gevonden hoe ik de motor voor de spiegel zelf los haal maar niet het klap-mechanisme.

Alvast bedankt voor het meedenken...
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 08.11.2014 - 15:15  ·  #2
Heb je dit toevallig ooit nog weten op te lossen? Heb namelijk het zelfde probleem.
Heb de spiegel los maar geen idee hoe ik bij het motortje kom.
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 09.11.2014 - 17:26  ·  #3
Heehhhh, Arthur30 is actief. Ik probeer jou al tijden te bereiken (PM geeft een foutmelding) vanwege de elektrische problemen die je eerder dit jaar had in de bestuurdersdeur. Ik heb identieke problemen. Wil je aub even het betreffende topic lezen?

Ten gevolge daarvan werkt het uitklappen van mijn linkerspiegel niet meer. Ondertussen heb ik de conclusie getrokken dat het motortje defect is. Als je de spiegel demonteert zie je de bovenzijde van de motor met de beide draden daarheen. Als je het motortje aanstuurt kun je aan deze draden spanning meten. In mijn geval is deze aanwezig, maar doet het motortje niets. Ik heb inmiddels een nieuwe spiegelbody besteld. In mijn geval (zonder memory) kost dat bij de dealert € 193. De enige andere aanbieder die ik kan vinden is Skandix.de en die is duurder. Gebruikt heb ik geen passend exemplaar kunnen vinden. Volgend weekend weet ik of het probleem hiermee is opgelost.

Het motortje uitbouwen lukt niet zonder de spiegel te slopen (is mijn conclusie). Daarnaast is het motortje nieuw niet los verkrijgbaar.

Tom
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 09.11.2014 - 17:47  ·  #4
Ik heb nog een spiegelvoet van een xc90 liggen, electrisch verstelbaar en inklapbaar. :bandit:
Hier zitten dezelfde motoren in als in de voet van een s60 of v70.

Spiegel slopen voor uitbouw is niet nodig, omwisseling is zeer goed te doen.
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 10.11.2014 - 21:03  ·  #5
1-wiel,

Bedankt voor het aanbod, maar zoals ik al schreef heb ik inmiddels een nieuwe. Komend weekend inbouwen en dan hoop ik uit de problemen te zijn.

Arthur30 is nog wel op zoek ....

Tom
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 21.11.2014 - 23:03  ·  #6
Vandaag eindelijk de nieuwe spiegelbody gemonteerd en zoals verwacht werkt alles weer zoals het hoort.

Vóór het canbus tijdperk had ik direct de diagnose van defecte spiegelmotor gesteld, maar tegenwoordig zoeken we het eerst in DDM, PDM en nog veel meer, om uiteindelijk toch bij een simpel motortje uit te komen. Gelukkig heb ik me kunnen beheersen om de zoektocht aan de dealert uit te besteden.

Tom
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: rechter buitenspiegel klapt niet meer in...

 · 
Posted: 22.11.2014 - 08:05  ·  #7
Sorry voor de late reactie van mijn kant...

Ik vond het irritant dat het mechanisme niet goed werkte maar heb nooit echt vaart gezet achter het oplossen. Ondertussen drukte ik regelmatig eens op de knop voor de spiegels in te klappen en ineens werkt het gewoon weer.

Ik weet niet hoe het mechanisme werkt omdat ik dit nooit open heb gehaald maar ik verwacht dat het iets te maken heeft gehad met tandwieltjes of iets dergelijks die elkaar niet goed wisten te vinden.

Vooralsnog kijk ik het dus nog een tijd aan of het goed blijft werken voordat ik iets ga vervangen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0