Rechterportier gaat niet meer open

arthurkorevaar
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Rechterportier gaat niet meer open

· 
Posted: 22.09.2016 - 20:21  ·  #1
Hoi allemaal,

Trotse bezitter van een Volvo V70 uit 2001 en een tijdje geleden ging mijn raam rechts niet meer open. Soms wel en soms niet, maakte niet uit met welke knop (bestuurders of bijrijderskant). Sinds vanmorgen werkt de hele rechterdeur niet meer. De spiegel, het raam en ook gaat de deur niet meer open. Daarnaast werkt de binnenverlichting boven en de afstandsbediening niet meer. Kabelbreuk? Iemand eerder gehad?

Ook raar dat opeens de temperatuurmeter geen buitentemperatuur meer aangeeft.

Gelukkig rijdt ie nog wel en wel rustig dat mijn vrouw niet meer meekan natuurlijk :happy: maar zou toch wel beter zijn om te repareren denk ik..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Sabelhout
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Rechterportier gaat niet meer open

· 
Posted: 23.09.2016 - 07:47  ·  #2
Zou het kunnen zijn dat je PDM (passenger door module) langzaam overleden is?
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 11:21  ·  #3
Probeer eens je accupool (min) los te maken, 10 minuten eraf en dan weer erop. Oh ja, bij het er weer opzetten even contact op standje 2.
arthurkorevaar
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 12:49  ·  #4
Vandaag even bij mijn garageman langgeweest, hij heeft de auto uitgelezen. veel foutcodes. Na het indrukken van de rechterknop om alle portieren op slot te doen waren alle codes weer weg. Alles werkte weer.
Nu ik thuis ben werkt alles weer goed, behalve de afstandbediening en de binnenverlichting boven. Als ik in de bovenconsole op het leeslampje druk dan knippert deze maar blijft niet branden. Ben dus stap verder maar wel lastig om te bepalen waar het probleem zit. Zojuist accumassa los gehad en daarna er weer op, helaas ook geen verbetering.
arthurkorevaar
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 14:54  ·  #5
En zojuist opnieuw geprobeerd, alles werkt weer =). Ook de afstandbediening en de verlichting binnen.. Blijft toch lastig oudere electronica, zeker als het de ene keer wel werkt en een volgend moment niet >_< . Misschien is het wel vocht en helpt het warme weer van vandaag.. Toch maar even afwachten. Iemand een idee hoe dit kan?
Ocliw
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 15:53  ·  #6
Hi, zou je te maken hebben met zoiets als ik had? topic.php?t=12208&page=1&fup=180910#real180910 (Weliswaar zal het niet precies zo zijn, maar een breukje zou kunnen misschien?)

Wilco
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 21:38  ·  #7
T is ff werk, maar bij oudere autos is het zinvol om alle stekker verbindingen na te lopen, inspuiten met contactspray en dan een aantal keren in en uit elkaar schuiven.
Slechte verbindingen zorgen voor de raarste storingen.
arthurkorevaar
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.09.2016 - 07:14  ·  #8
Dank voor de reacties. Ik ga inderdaad maar eens alle stekkers nalopen en inspuiten met contactspray. Ik denk dat het iets met vocht te maken heeft. Afgelopen zaterdag werkte alles perfect, toen ik uit de wasstraat kwam weer storing en na een tijdje drogen werkte alles weer. Vanochtend was weer een vochtige ochtend en had ik weer storing, naarmate de rit vorderde ging het e.e.a. weer werken..

Selected quotes for multi-quoting:   0