net weer even gekeken.
ik heb iig een ccm-DD20 foutmelding. Daarbij ook al een tijdje een ccm-0073 configuratiestoring, ijking niet uitgevoerd.
Ik heb ooit een keer geprobeerd de ccm te kalibreren, maar hij bleef hangen. Nu las ik daar net iets over dat dit te maken kan hebben met het updaten van de software:
https://www.problemcar.nl/nl/p…bleem.html
dit staat bij mij dus boven aan de lijst om dit een keer te doen.
als eerste kan ik dit natuurlijk ook proberen:
"Zolang er een (permanente) LIN-bus storing is KAN de kalibratie van de kleppen niet uitgevoerd worden want deze worden versteld/gecontroleerd met LIN-communicatie !!
Zelfs storing in een van de stoelwerwarmingsmodules kan zorgen voor een slecht (niet) werkende kachel (ook LIN-bus communicatie door de kachelmodule) !!"
"heb dit ook gehad.
stoelverwarming uitgeschakeld,ccm calibreren,stoel verwarming weer aangesloten"
ook de ccm-identificatie van kleppenmotor-test werkt niet of blijft hangen.
Een andere verdachte is de aqs sensor. Afgelopen zomer heb ik er een chinese kloon ingedaan, maar deze werkte niet. Schijnt dat deze ook de vreemdste storingen kan geven, oa bovenstaande. Binnenkort een goede bestellen.
verder ook nog enkele parameters bekeken. Wat opviel was het verschil in gewenste stand en werkelijke stand van de klepmotor, luchtverdeling, namelijk 39,8% (gewenst) tegen 17,9% (werkelijk).
en het verschil in gewenste stand klepmotor, temperatuur rechts en links (beiden 100%) met de werkelijke stand (links 4.6% en rechts 0%).
tenslotte, mocht de dampermotor stuk zijn, wat kost zo'n ding eigenlijk? Deze zit toch achter het dashboardkastje?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).