Na de post van Bolbo, toch eens gezocht en bij mijn XC70NN het knopje gevonden, had nog geen auto gehad die daar een knoptje verstopt had.
Rechter hendel aan de voorkant helemaal aan de binnen kant, zit dus bij mij het knopt je die automatische ruiten wissers aan te zetten en dus ook dat groene ledje
Ik geloof dat er is een verschil is tussen de pre- en post-facelift modellen: ik geloof dat bij de pre-facelift modellen (zoals bovengenoemde) de regensensor automatisch aanstaat, en afkoppeling dus blijkbaar leidt tot een normale intervalmogelijkheid. Wellicht een soort backup instelling voor als de regensensor kapot gaat oid.
Bij de facelift modellen (zoals de mijne) is de standaard de normale intervalstand, en wordt de regensensor ingeschakeld met een druk op een knop die zich aan de voorzijde (stuurkant) van de rechter hendel bevindt. Die moet telkens opnieuw worden ingeschakeld nadat de motor is uit geweest (wellicht kan een CFE dit automatiseren, ik geloof niet dat dit mbv VIDA kan). De knop heeft een groen ledje om te laten zien dat de regensensor is ingeschakeld.
Mijn S80 heeft geen aparte schakelaar om de regensensor te activeren. Stand 1 is (was) regensensor aan. Deze gaat vanzelf uit als je het contact af zet. Om hem opnieuw te activeren moet je de auto eerst weer op contact zetten en dan de hendel eerst in de 0 stand terug zetten. Als je daarna weer stand 1 instelt is de regensensor pas weer actief.