regensensor strakker afstellen

Sniereffo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: regensensor strakker afstellen

· 
Posted: 13.03.2019 - 19:20  ·  #16
Quote door Bolbo

De temperatuur: kijk eens even met een lampje (bijv. op je mobiel) door de kleine sleufjes op de ECC (climate control unit). Als je daar een pluisje stof achter zit zitten, dan is je temperatuursensor vies en kan hij de binnentemp. niet goed meten. De temp. sensor is een dun koper draadje met een bolletje in het midden wat een halve cm. achter die sleufjes zit. Daar blijft stof aan hangen. Je kan het stof eraf halen door het met een fijne naald door de sleufjes naar buiten te halen (zo heb ik het gedaan) - wel heel voorzichtig doen om het draadje niet te beschadigen. Je kan ook de ECC uitbouwen, alles loshalen en er van achter bij komen, maar dat is aanzienlijk meer werk. Achter het draadje zit een ventilatortje wat de lucht aanzuigt. Dan kan je dan wel ook schoonmaken, dan weet je zeker dat dat iig weer goed is.

Kan je dit ook met lucht schoonblazen of loop je risico dat je dan wat beschadigt?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 20:08  ·  #17
Dat durf ik niet te zeggen. Je wil de (eventuele) pluis er juist uit zuigen, niet dieper in blazen, lijkt mij. Ik heb er wel eens de stofzuiger langs gehaald en daar is hij op het eerste gezicht niet slechter van geworden.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 21:17  ·  #18
Quote door Bolbo

Ja, dat kon mijn mijn facelift V70N (MY07). Knopje op stuur voor regensensor: draaiknop = gevoeligheid regensensor. Als je het knopje voor de regensensor niet inschakelde, de hendel 1 klik naar beneden = intervalstand, en de draaiknop bepaalde dan de snelheid van de intervalstand.

Dat kan bij je huidige toch ook ?
Ik heb een fase 1 gehad, daar liep hij alleen op de sensor.
Bij de fase 2 kon ik kiezen, deze kon beide.
Zelfde geldt ook voor de S60 en de V70.
Overigens, bij allen werkte hij goed, m.u.v. de fase 1, daar bleef het continu zoeken naar de juiste stand, welke hij eigenlijk niet had.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.03.2019 - 21:51  ·  #19
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 10:06  ·  #20
Nee was meer in algemene zin. De (lease) toyota en ford hadden ook een sensor waar ik altijd ruzie mee had, en de bmw die we nu hebben heeft het ook en het werkt daar ook maar zo-zo. En het is technisch heel makkelijk te maken dat het en op de sensor werkt en ook tijdsgestuurd.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 21:50  ·  #21
Quote door Bolbo

Zeker, maar ik dacht dat Walterj's vraag betrekking had op de v70n.

Die had ik ook beantwoord (fase2).😉
Keuze genoeg dus.

Selected quotes for multi-quoting:   0